שחקני מכבי חוגגים
שחקני מכבי חוגגיםרויטרס

אולי מה שמכבי תל אביב בכדורגל הייתה צריכה זה רק זעזוע? אולי אם הזעזוע היה מגיע לפני המשחק הראשון מול אסטרס טריפוליס היוונית, מכבי עוד הייתה בשלב הבתים של הליגה האירופית? אולי ואולי, אך מה שבטוח הוא שאכן יש שינוי בימים האחרונים אצל האלופה הישראלית.

אמש (ראשון), ערך מאמנם החדש של הצהובים, פאקו אייסטרן את בכורתו על הקווים בבלומפילד. מכבי אמנם שטפה את המגרש ואף ניצחה את הדרבי הראשון של העונה, אבל גם המאמן הספרדי יודע כי לפניו ישנה עוד הרבה מאוד עבודה.

המחצית הראשונה עוד הייתה יחסית באיזון מצד שתי הקבוצות, אך חילוף טקטי של פאקו במחצית השניה הביא את הצהובים בעמדת יתרון, כשהשער בוא יבוא. ואכן, בדקה ה-54 טל בן חיים כבש את השער המיוחל כל כך, שהקפיץ את אלפי האוהדים הצהובים שבמגרש וגם את פאקו. שער זה של בן חיים שיחרר הרבה מאוד לחץ אצל הצהובים שבתקופה האחרונה עברו דברים קשים מאוד.

זה החל מההדחה המוקדמת במוקדמות ליגת האלופות, המשיך עם פרשת האוהדים הגזענים, פרשה שבן חיים מצא את עצמו מעורב באמירות קשות כנגד חבריו לקבוצה, וכלה בעזיבת אוסקר גארסיה והדחה גם כן משלב הבתים של הליגה האירופית. 

כל אלו גרמו כנראה לשחקנים בצהוב להראות שגם כשהם לא בכושר מי יודע מה, כדאי מאוד להיזהר מהם. בטח אם מדובר בדרבי, כזה שחשוב לאוהדים הצהובים יותר מכל.

בסיום, מאמנם החדש של הצהובים, פאקו אייסטרן אמר כי "האווירה במשחק זה הדבר החיובי היחיד, כי היכולת שלנו לא היתה מספיק טובה. יש לנו שחקנים טובים וסגל טוב, אבל לא שיחקנו טוב. ציפיתי ליותר, ואנחנו עדיין רחוקים מהקבוצה שאני רוצה שנהיה. נרצה להיות יותר דומיננטיים במשחק, לא שלטנו מספיק במשחק היום וזה משהו שצריך לעבוד עליו". עוד אמר אייסטרן "אנחנו לא מוכנים לליגה".

אז הצהובים האלופים ניצחו 0:1 את הדרבי הראשון של העונה, ובכך עלו לשלב רבע גמר גביע הטוטו בכדורגל. אבל גם הפועל יצאה מחוייכת מהמשחק על אף ההפסד, זאת מאחר שגם הם עלו לשלב הבא ונראה שעד שתתחיל הליגה הקבוצה כבר תתחבר הרבה יותר.