שמחה גולדין, עופר וינטר ורחלי פרנקל באזכרה

מאות בני משפחה וחברים התכנסו אמש (ראשון) בבית הספר המדעי אמי"ת כפר בתיה ברעננה לציון שלושים לנפילתו של סגן הדר גולדין הי"ד.

אביו, ד"ר שמחה גולדין, ריגש את הנוכחים ואמר כי בא לספר מעט ממה שלמדנו על הדר בשלושים הימים שחלפו, אבל יותר ממה שלמדנו על הדר למדנו על בני המחזור שלו כאן בבית הספר, ויותר מאשר על המחזור שלו, למדנו על הדור שלו. על אלפי החיילים שנלחמו ושבו בשלום למשפחותיהם ועל 71 החיילים שקברנו .

"הגענו למסקנה שצריך לומר להורים שבינינו שילמדו להעריך את מה שיש להם בבית,זה לא מובן מאליו. אנחנו מתייחסים לילדים שלנו כמובן מאליו ואנחנו צריכים לשים לב יותר למה שצומח לנו בבית"

"הדר ביקש להוציא את כל הטוב שספג ולהביאו לכולם, הוא רצה לשתף בלימוד על הטוב שבכולנו, את כל מי שהתגייס לצה"ל והכריז על עצמו שהוא בן לארץ נהדרת. ארץ ללא הלבנת פנים, ללא רכילות, ללא סחי וטינופת. אנחנו ארץ נהדרת באמת. שנאה וכעס הם נשקם של החלשים"

מח"ט גבעתי, עופר וינטר, אמר כי בדרך כלל הוא אינו מכיר את הממ"ים באופן אישי אך הדר היה שונה הוא משך את עיניו כבר בקורס הקצינים ואחר כך נבחר כמ"מ מצטיין בהכשרה, "זה לא פשוט". "את הדר העריצו חייליו, הם הלכו עימו והובילו על כל המחלקות האחרות"

רחלי פרנקל, אימו של נפתלי שנרצח כשחזר מבית הספר בידי מחבלי חמאס, אמרה כי היה זה חסד לא מובן בקיץ הזה שהיו רגעים שהזרקור עמד על בחור מסוים, על משפחה מסוימת , עוד רגע. כנראה שהיינו צריכים לראות עוד בחור ועוד משפחה ולהכיר ממה אנחנו עשויים"

מנהל בית הספר המדעי אמי"ת כפר בתיה, הרב ערן שטראוס, אמר כי ערב פתיחת שנת הלימודים,כל מחנך שואל את עצמו למה הוא חותר, איך היה רוצה שתלמיד ובוגר שלו יראה, וזה היה בדיוק הדר. עם שמחת החיים עם האמונה והמעשה, עם הרצינות והחיים, זה שיעור החינוך הגדול ביותר שניתן להעניק לתלמידים"

היום (ב') בשעה 16:00 יעלו בני המשפחה והחברים לקיברו של הדר הי"ד בבית העלמין בכפר סבא