מונית
מוניתאילוסטרציה: פלאש 90

איציק אלרוב, יוזם מחאת הקוטג', שיגר מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, בו הוא קורא לא שלא לחסום את שירות "אובר" בישראל. אובר היא אפליקציה המקשרת בין נהג פרטי זמין לבין נוסע פוטנציאלי שמחפש שרות. אובר גובה עמלה משני הצדדים. 

"בימים האחרונים התבשרנו על כניסת חברה המובילה קידום תחבורתי לישראל - "אובר", המבוססת על פעילות שהביאה במדינות רבות בעולם להוזלת מחירים ואף לשיפור מצב התחבורה הציבורית", כתב אלרוב לשר כץ.

לדבריו, "השיטה לפיה כל אדם יכול להיות חלק מענף התחבורה הציבורית בישראל ואף להרוויח את לחמו ע"י שימוש במכונית הפרטית שלו היא בשורה של ממש להזנקת התחבורה הציבורית קדימה".

"מעבר לטיפול הנקודתי בבעיית יוקר המחייה בסעיף התחבורה, הרי שלשיטה זו השפעה משמעותית על כלל בעיית יוקר המחייה הישראלי, שכן פיתוח אפשרויות תחבורתיות ציבוריות נוספות תקרב את הפריפריה למרכז ותקל על משפחות וצעירים להתגורר במקומות בהם נגישות ותדירות התחבורה הציבורית אינה מספקת - דבר שהינו מיסודות הציונות ובעל חשיבות מכרעת לחוסן הלאומי", טוען אלרוב.

אלרוב מדגיש, כי "כשהמהלך יושלם הוא יחסוך לקופת המדינה כסף רב ויעזור להשלים את החסר הצפוי בהשקעות הכרחיות בהרחבת תשתיות ובסובסידיה של התחבורה הציבורית בשנים הקרובות".