גדעון סער
גדעון סעריוני קמפינסקי

וועדת החקירה הבוחנת את האיחוד של עיריות תל אביב-יפו ובת ים החלה היום (שלישי) את עבודתה.

שר הפנים גדעון סער הודה בפתח ישיבת הוועדה לחבריה על נכונותם לקחת חלק בוועדה חשובה זו וציין כי מדובר בהמשך ישיר למגמה אותה הוא מוביל לשינוי גבולות וחלוקת הכנסות בין הרשויות המקומיות בישראל, שבאה לידי ביטוי באחרונה בהחלטה ההיסטורית שקיבל לחלוקת גבולות והכנסות בין רשויות בנגב.

עוד ציין השר כי הפתרונות אינם אחידים בכל מקום, אך היעדים הם ברורים: "צימצום פערים בין רשויות מקומיות בישראל כדי לתרום לצימצום הפערים בחברה הישראלית, השגת איתנות כלכלית של רשויות מקומיות, והכל מתוך ראיה של טובת התושבים".

שר הפנים הדגיש כי הוועדה תבצע תהליך עבודה יסודי ובשלב הראשון תתמקד בשמיעת הגורמים השונים הרלוונטיים.

ועדת החקירה לבדיקת איחוד של עיריית בת-ים עם עיריית תל-אביב יפו הוקמה ב-6 באוגוסט 2014. יו"ר הוועדה הינו בני וקנין, ראש עיריית אשקלון לשעבר. בוועדה חברים, מרדכי כהן, מנהל המינהל לשלטון מקומי, גילה אורון – הממונה על מחוז תל אביב, אדר' דורון דרוקמן –מנהל אגף תכנון אסטרטגי במינהל התכנון וגב' רות שוורץ- חנוך – יו"ר הוועדה המרחבית הראל.

הוועדה תבחן ותעביר המלצותיה לשר הפנים גדעון סער, בדבר איחוד עיריית בת ים עם עיריית תל אביב-יפו. המלצתה תכלול התייחסות לכלל העניינים הנדרשים לביצוע האיחוד. כמו כן, במידה ולא תמליץ על איחוד הרשויות, תבחן הוועדה את אפשרות לחלוקת ההכנסות בין עיריות תל אביב-יפו, ראשון לציון, וחולון לבין עיריית בת ים.

השר סער: "אם נצליח לגבש מודל מוצלח לאיחוד בין רשויות לטובת התושבים – הדבר יהווה בסיס לאיחודים נוספים בהמשך".