פרס. פתח את שנת הלימודים
פרס. פתח את שנת הלימודיםפלאש 90

ביום שני האחרון החלה שנת הלימודים בבתי הספר הרבים ברחבי הארץ. אחד מאותם בתי הספר בו החלו הלימודים ביום שני האחרון, הוא בית הספר לכדורגל ושלום שבקיבוץ דורות.

בית הספר שבקיבוץ השייך למועצה האיזורית שער הנגב, הינו אחד מאותם בתי הספר לכדורגל ושלום הפרוסים בארץ, השייכים למרכז פרס לשלום.

מי שנבחר לפתוח את שנת הלימודים החדשה הוא לא אחר מאשר הנשיא היוצא, שמעון פרס. פרס נתן את האות לפתיחת שנת הלימודים בטקס שהתקיים בקיבוץ דורות, בו נכחו כ-80 ילדים משדרות, שער הנגב וכפר יטא שבדרום הר חברון.

שנת הלימודים בבתי הספר הללו, נפתחים לאחר חודשיים של חוסר פעילות, זאת גם בשל מבצע "צוק איתן" שלא איפשר לילדים לקיים את שגרת האימונים שלהם בשל המצב הביטחוני.

פרס אמר בפתיחה כי "כדורגל משחקים לא אחד נגד השני אלא אחד עם השני". עוד אמר פרס לילדים הצעירים מיישובי הדרום כי הם "מסמנים את התקווה לשלום ואת התקווה לנצח את כל העימותים", בזה שהם משחקים כדורגל עם ילדים פלסטינים.

פרס דיבר גם על מה שעברו הילדים הישראלים במהלך חודשי הקיץ ואמר "עבר עליכם קיץ קשה, והיום אתם פותחים שנה חדשה שאני מקווה כי תהיה שנה של ספורט והדברות. במגרש הזה מתקיים בית ספר לכדורגל שהוא בית ספר לשלום לכל העמים".

התכנית של בתי הספר לכדורגל ושלום, מורכבת מתכנית אימונים בה מתאמנים בתי ספר ישראלים, כשהפגישות עם הילדים הפלסטינים הם לאימוני כדורגל משותפים, טורנירים ומחנות אימונים פעם בחודשיים.

עיקרה של התכנית אינה רק אימוני כדורגל אינטנסיביים, אלא גם המון הכשרות משותפות ולימודים על חינוך לשלום, משחק הוגן ולימוד שפתו של האחר.

אפרת דובדבני, מנכ"לית מרכז פרס לשלום אמרה "מרכז פרס לשלום רואה חשיבות רבה בחיזוק וקידום מסר של הידברות ושלום דרך הספורט".