יאיר לפיד
יאיר לפידפלאש 90

1. שר האוצר יאיר לפיד הוא איש טוב. בגלל שהוא איש כל כך טוב הוא רוצה שתמיד לכולם יהיה מאוד טוב (כמובן חוץ מאשר לחרדים, אבל על כך בפעם אחרת).

אם זה היה אפשרי טכנית, יאיר היה שולח את כולכם באוגוסט לחופשה בטוסקנה (לחרדים זה באמת לא מתאים, אז בלעדיהם), וגם מסדר לכם כרטיסים למחזמר האהוב עליכם. פשוט בשביל לעשות לכם טוב על הנשמה.

לכן שר האוצר רוצה לתת לכם (אם אתם לא חרדים) לקנות דירה בלי מע"מ. זה באמת לא יפה שדירה בישראל עולה כל כך הרבה ויאיר ישר נחלץ לסייע.

2. אתם חושבים שיובל (שטייניץ, שר האוצר הקודם שבטח כבר שכחתם) לא רצה שתקנו דירה בזול? הוא בטח רצה. אבל הוא, טיפש שכמותו, הקשיב לכלכלנים שסיפרו לו שהורדת המע"מ רק תעלה את מחירי הדירות. יאיר לעומתו, יודע שחוקי הכלכלה זה לכלכלנים, וחוקים פופוליסטיים מחוקקים בכלל פוליטיקאים, ומה הקשר בין אלו לאלו?

אז יובל עשה כמה צעדים (שחובה לומר שהצליחו באופן מינורי בלבד), אבל לא חילק מתנות, ולכן הוא היום במשרד לענייני מודיעין, כי זה משרד שבו העובדות באמת חשובות.

3. תארו לכם את שר האנרגיה סילבן שלום מחוקק חוק, שלפיו בתוך שנה כל המכוניות בישראל צריכות לנסוע ללא דלק. דלק כידוע מזהם את הסביבה, הוא יקר, והאמת, הוא גם די מסריח (משום מה אף פעם לא מדברים על זה). הפתרון הוא פשוט, נעשה חוק - וחסל.

ואיך המכוניות יסעו? 'חוקי המכניקה זה לפיזיקאים', יענה השר, 'שהם יתעסקו בחוקי המכניקה ויתנו לנו לחוקק חוקים בשקט'. איזה אידיוט סילבן שהוא לא מחוקק חוקים לטובת האזרחים. שילך ללמוד אצל יאיר.

4. יאיר גם ממציא אסכולות כלכליות, כי הסוציאליסטים מצד אחד וקפיטליסטים מצד שני הם סתם לוזרים. הם כולם חושבים שבשביל לתת שירותים צריך לגבות מיסים. אלו בעד הרבה מיסים והרבה שירותים ואלו בעד מעט מיסים ומעט שירותים.

יאיר יוכיח לכם שאפשר אחרת, קצת מיסים, הרבה מתנות לאזרחים. ומאיפה יבוא הכסף, נלווה אותו, "למען הדורות הבאים". כי חוקים וכלכלה זה לסתם אנשים, סופרמן יאיר יסדר לכם את החיים.