פנחס ולרשטיין
פנחס ולרשטייןפלאש 90

פנחס ולרשטיין, לשעבר מזכ"ל מועצת יש"ע ויו"ר מועצת בנימין, גויס בשבועות האחרונים לפיתוח יישובי עוטף עזה והדרום. במשך השבוע הוא ישן בנחל עוז, ואף נכח בקיבוץ בימי הלחימה הקשים.

בראיון לערוץ 7 הוא מספר על המשימה החלוצית החדשה של מדינת ישראל. "בזמנו פנה אלי השר סילבן שלום וביקש ממני לבוא ולעשות מה שעשינו ביו"ש גם בפריפריה ובדרום, המטרה - לייהד את הנגב והגליל".

"עוד לפני המלחמה בחרנו ביישוב נחל עוז וביקשתי סיוע של תנועת אמנה וזמביש כדי לבנות בשיטה שאיתה בנינו ביו"ש, בשיטת האגודה השיתופית, שזה אומר שמשתכן יוכל לגור בשכירות ולאחר מכן להחליט אם הוא רוצה לרכוש או לא".

ולרשטיין מחלק את לילות השבוע, בין עפרה לנחל עוז, "במהלך 'צוק איתן' הייתי איתם בהפגזות הקשות, הייתי חייב את זה לעצמי להרגיש את מה שהם מרגישים.

"יש לי על האוטו שתי מדבקות, של עפרה ושל נחל עוז. אלה שגרים שם הם אנשים חלוצים והמדינה צריכה לעזור להם. אם היום נגיע למצב שבית בנחל עוז יעלה בין 500 ל-600 אלף שקל כשבעפרה בית כזה עולה מליון שלוש מאות, אז אני אהיה גאה במשרד לפיתוח הנגב והגליל ושר השיכון אורי אריאל שמקדמים אותנו, כי זה מגיע להם".

הוא תוקף את אלה שמתחשבנים כלשונו עם אנשי עוטף עזה בעקבות ההתנתקות, "יש כאלה שבאים איתם חשבון בצורה חסרת אחריות, שמענו אפילו שאחרי שהילד בן ה-4 נהרג, מישהו כתב שזה 'מגיע להם', האם משהו באמת איבד את הראש שלו? עקירת היישובים הייתה אסון, אבל האם לא נקבל לצבא את מי שתמך בגרוש".

"אנחנו חייבים לעבוד במשותף וביחד, גם אם לא כולם חושבים כמונו. צריכים לשמר את האחדות שיש בעם הזה. הם חלוצים שעומדים במבחנים קשים ואני מצדיע להם".

ולרשטיין מצהיר כי היישובים בעוטף עזה ישמרו על אופיים החילוני, "אני מזמין את הנוער החילוני להגיע לכאן, שהנוער הדתי ימשיך להגיע לישובים הדתיים בדרום ולגרעינים התורניים. אני נזהר שלא לדרוש מהם משהו שישנה את דרך חייהם, ואם בעתיד הם ירצו קבוצה דתית, נשקול את זה".