טיפול שיניים. אילוסטרציה
טיפול שיניים. אילוסטרציהפלאש 90

רופאי ועובדי מרפאות השיניים בקופת חולים מאוחדת פותחים הבוקר (ראשון) בשביתה במסגרתה לא תתאפשר קבלת קהל. כך הודיעו ההסתדרות וועד עובדי מאוחדת להנהלת הקופה.

בהודעתם של הרופאים השובתים נמסר כי השביתה הינה חלק משורת צעדים ארגוניים בהם נוקט ועד עובדי מאוחדת כמחאה על ההתנהלות החד צדדית של הנהלת הקופה וכוונתה לפגוע בתנאי העסקתם של העובדים במרפאות השיניים.

"כזכור, ההסתדרות וכלל עובדי קופת חולים מאוחדת, להוציא רופאי ועובדי מרפאות השיניים, חתמו מול הנהלת הקופה על הסכם קיבוצי בפברואר 2014. מאז, הנהלת הקופה פועלת במגוון ערוצים על מנת להקשות על המו"מ לחתימת הסכם קיבוצי עם רופאי ועובדי מרפאות השיניים של הקופה. לטענת ההנהלה, מדובר בעובדים המועסקים בצורת העסקה שונה- העסקה תפוקתית, אשר מונעת מהם לכלול אותם תחת ההסכם הקיבוצי של כל עובדי הקופה", אומרים מארגני השביתה ומציינים כי "שורשי הסכסוך שהובילו לפרוץ השביתה נעוצים בצעדים החד צדדיים שבכוונת ההנהלה לקדם ובהם: הפחתה בשכרם של הרופאים, פגיעה במכסות ימי החופשה של העובדים לרבות מחיקה של ימי חופשה שנצברו והפחתת שווי ימי חופשה, שינוי שיטת חישוב גמול הניהול למנהלי מרפאות אשר יקטין במחצית רכיב זה, כמו גם המשך פגיעה בשכר רופאי השיניים לילדים והשינניות".

בנוסף, רופאי ועובדי המרפאות מוחים על כוונות הנהלת הקופה לבצע שינוי ארגוני ומבני במערך רפואת השן של הקופה. "שינוי ארגוני זה, צפוי לפגוע בזכויותיהם ובתנאי העסקתם של חלק מהעובדים אך הקופה ממשיכה בסירובה העיקש להגיע להבנות במסגרת המו"מ. עילה נוספת לפרוץ השביתה היא העובדה שהנהלת הקופה ממשיכה לאייש משרות במערך רפואת השן בהליכים לא תקינים, על אף חובתה לאיוש משרות בהליכים פומביים ושוויוניים".

עדה קרמרסקי, ראש חטיבת מוסדות הבריאות בהסתדרות, אמרה: "קופת חולים מאוחדת מסרבת באופן עיקש להגיע להבנות במסגרת המו"מ עם רופאי ועובדי מרפאות השיניים ובמקביל מבצעת צעדים ארגוניים חד צדדים ופוגעניים אותם לא נאפשר בשום אופן. אני מצרה על התנהלות ההנהלה וקוראת לה לשבת עמנו בהקדם למו"מ על ההסכם הקיבוצי".

יו"ר ועד עובדי קופת חולים מאוחדת, שלה ונטורה אשכנזי, הוסיפה: "אנו עובדי קופת חולים מאוחדת נותנים רוח גבית ותמיכה לרופאי ועובדי מרפאות השיניים של הקופה במאבקם מול ההנהלה. לצערנו, לא נותרה בידינו שום ברירה אלא לפתוח בשביתה. אנו לא נאפשר פגיעה בסקטור עובדים כזה או אחר בקרבנו".