המפכ"ל יוחנן דנינו בישיבת אור עציון
המפכ"ל יוחנן דנינו בישיבת אור עציוןהרב מיכה קלצהנדלר

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, ביקר ביום שלישי האחרון בישיבת בני עקיבא "אור-עציון".

המפכ"ל, בוגר הישיבה, נפגש עם ראש הישיבה הרב מיכה קלצהנדלר, מפקד הפנימייה הצבאית סא"ל אילון היימן ועם מי שהיה ראש הישיבה בתקופת לימודיו ומשמש היום כיו"ר מרכז ישיבות בני-עקיבא ונשיא מוסדות "אור-עציון", הרב חיים דרוקמן שליט"א.

במהלך הביקור ערך המפכ"ל סיור בפנימייה הצבאית והתרשם מאד מהעשייה המיוחדת במסלול זה. לאחר הסיור, העביר המפכ"ל שיחה לכלל תלמידי הישיבה על חשיבות המשטרה במדינה דמוקרטית וענה לשאלות. "הייתי רוצה לראות יותר בוגרי ישיבות בשורות המשטרה" אמר המפכ"ל לתלמידים.

אחד התלמידים בישיבה פנה למפכ"ל: "ציינת מקודם שהמוסריות היא מעל הכל מה המשטרה עושה כדי שאנשים לא מוסריים לא יכנסו לשורותיה?" המפכ"ל ענה כי "במשטרה יש כשלושים אלף שוטרים, בתוך שלושים אלף יש עשבים שוטים והתפקיד שלי ושל כל המפקדים תחתי זה לאתר אותם ולטפל בהם. בתקשורת משתמשים נגדי בעובדה ששני ניצבים סיימו את שירותם בחייל בתקופתי, אחד פוטר והשני פרש - אני רואה בזה צל"ש. כבר ביום ששמעתי את העבירה המיוחסת הוא לא היה בתפקיד, גם אם דרגתו היא ניצב. ככל שדרגתך גבוהה יותר, רמת הציפיות ממך גבוהה יותר".

המפכ"ל המשיך ואמר כי "אם יש משהו שהוא מאוד דומיננטי בשירות המשטרה הוא רמת היושרה. אתה לא יכול ללכת לאכוף את החוק, אם אתה לפני כולם לא עומד בדרישות, שאתה מהווה דוגמא אישית. זה אחד הדברים שאני מקפיד בהם מיום כניסתי לתפקיד וזה ערך שקיבלתי כאן באור עציון, אתה בא עם זה מהבית אבל כאן אתה מתחזק בו".

עוד אמר המפכ"ל כי "ארבע השנים שבהן אתם נמצאים כאן, הן שנים מעצבות והדרך שבה כל אחד לוקח את הערכים האלה ומנסה להנחיל לאחרים, זה משהו שקיבלתי כאן מכבוד הרב דרוקמן, מהצוות ומהחברים שהיו איתי".

לסיום, נשאל המפכ"ל על היחס הטוב שמקבלים המחבלים בבתי הכלא בישראל, ואמר כי "הבעיה העיקרית היא שבוחנים אותנו דרך ארגוני זכויות אדם והאו"ם ומכיוון שאנו מתיימרים להיות מדינה נאורה אנו משתדלים לעמוד ברף מסוים של תנאים. אני הרבה יותר מוטרד משחרור של אסירים במסגרת עסקה כזאת או אחרת זה הרבה יותר קשה מלתת תנאים. עכשיו אחרי רצח הנערים פגעו קצת בחלק מהתנאים. אבל בעיני מה שחשוב זה לעצור אותם ולשים אותם בכלא למאסרי עולם בלי חנינות כאלה ואחרות".

את השיחה סיכם ראש הישיבה הרב מיכה קלצהנדלר ואמר כי "משטרת ישראל בשנים האחרונות עשתה מפנה עצום והמפנה הוא בנושא בין אדם לחברו. בין היתר גם בתכנית מיל"ה המופעלת גם אצלנו בישיבה יחד עם משטרת קרית מלאכי בה המשטרה מסייעת לקהילה בקידום הנוער. המשטרה זה לא רק גוף שמחפש אותנו כל הזמן כדי לתפוס אותנו, טובת האזרח עומדת לנגד עיניה".

עוד הוסיף הרב קלצהנדלר וסיפר על תלמידים רבים משורות הישיבה המתנדבים במשמר האזרחי, במתמי"ד ועוד, למען כלל עם ישראל.