לימור לבנת, יורה.
לימור לבנת, יורה.פלאש 90

לכבוד פתיחת עונת הכדורגל בצורה רשמית, העניקה שרת התרבות והספורט לימור לבנת, ראיון בלעדי ל"ידיעות אחרונות".

בראיון המדובר, דיברה השרה לראשונה על כל מה שזז בספורט הישראלי ובייחוד על הרפורמה שהכניסה אל תוך הכדורגל הישראלי.

כזכור, במהלך כהונתה האחרונה הבינה השרה כי עולם הכדורגל הישראלי נמצא על סף פשיטת רגל ניהולית ומקצועית, ולכן החליטה על מינויו של ירון זליכה לעמוד בראש וועדה מטעמה שתחקור את נבכי עולם הכדורגל הישראלי ולבסוף אף תגיש הצעה כיצד לשקם את הענף הבכיר בספורט הישראלי.

גולת הכותרת שעלתה מתוך הוועדה הייתה הקמת מנהלת לליגת העל, כזו שתעבוד בדומה מאוד למה שקורה בענף הכדורסל ולא תהיה כפופה להתאחדות לכדורגל.

במהלך החודשים האחרונים אכן הוקמה המנהלת, אך זו עדיין אינה עובדת בגוף נפרד מההתאחדות ולדברי לבנת "אני שרת הספורט, לא דוברת המנהלת. הובלתי רפורמה מאוד משמעותית בכדורגל הישראלי שמעולם לא נעשתה ואני גאה על כך, אבל כששואלים אותי מה קורה שם ולמה הדברים מתנהלים כך ולא אחרת – אני מציעה להפנות את השאלות לאנשי המנהלת".

לבנת לא פסחה בראיון על אף אדם כשהאיש שעמד עד לא מזמן בראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, היה השם העיקרי שהוזכר במהלך הראיון. לדבריה של לבנת, לאבי לוזון היה ניגוד עניינים בין תפקידו כראש ההתאחדות לכדורגל לבין החזקת הקבוצה שבבעלות משפחתו, הלא היא מכבי פתח תקווה.

אך לצד הביקורת הרבה שהטיחה בו השרה, אבי לוזון גם זכה למילה טובה ממנה, זאת לאחר שהצליח לדחות בעזרת קשריו הפוליטיים עם ראשי הכדורגל העולמי, את המשחק בין הנבחרת הבוגרת הישראלית לזו הבלגית, על רקע הלחימה בעזה.

לבנת בחרה גם לתקוף את אלי טביב, בעלי קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים כשאמרה כי הוא "אינו ראוי לשמש כבעלים של בית"ר ירושלים" זאת לאחר שהבעלים הורשע בהכאת קטין ושיבוש הליכי משפט, עוד כשהיה בעלי הפועל ת"א בכדורגל.

 השרת הרבות והספורט דיברה גם על פרשת הקללות והגזענות כלפי שחקנה של מכבי ת"א, מהראן ראדי. לדבריה בית המשפט מנותק מהמציאות. "שלושה חודשים ללא סנקציות? זה מעביר מסר לפיו קללות, הסתה, גילויי גזענות ואלימות – זה בסדר. בתי המשפט עוד לא הפנימו שמגרשי הספורט הם לא החצר האחורית של החברה הישראלית. הם פשוט מנותקים. זה כאילו שאנחנו כאן בכדור הארץ והם על המאדים".

לבנת גם התייחסה לשיחות הטלפון שהיא מקיימת עם הספורטאים שמגיעים להישגים גדולים "אני רואה את הלהט שלהם ואת האימונים הקשים, אז שאני לא אתקשר לברך אחרי שהם זוכים במדליה? אני יודעת שכשמתקשרים לברך זה עושה לחבר'ה האלה משהו אמיתי".

לסיכום אמרה לבנת "אני רואה ספורטאים פשוט מדהימים. עם תשוקה, עם מוטיבציה, שדוהרים קדימה עם כוחות עצומים להתאמן לילות כימים".