כנס פנימה אמש
כנס פנימה אמשטוב רואי

2,000 נשים, מנויות ''פנימה'', התכנסו אמש (א') בבנייני האומה בירושלים לכנס פנימה השנתי השני. את הכנס הנחתה אשת התקשורת סיון רהב-מאיר.

"כל אחת שבאה לכאן", אמרה רהב-מאיר, "מוכיחה שוב שהעניין ב'פנימה' הוא לא רק הדפדוף בידיים, זאת גם הוכחה ברגליים כמה הבשורה הזו של 'פנימה' היא חשובה כמה היא רלוונטית לנשים בדור שלנו ואולי דווקא לנשים בדור שלנו שרוצות תרבות נשית-יהודית אחרת ויש קהל גדול מאוד לתרבות הזו".

עוד הוסיפה סיון רהב-מאיר כי, "אם לא הייתי מנחה את הערב הזה, בוודאות הייתי קונה כרטיס".   

לאחר מכן הזמינה את אלידע בר שאול, שבצל ספרו החדש "ימים כתיקונן" שרואה אור בימים אלו, סיפר למאות הנשים על דמויות נשיות שחיו בישראל ולא זכו שיספרו על תרומתן לאומה הישראלית. במשך שעה ארוכה סקר בר שאול מספר דמויות יחודיות וריתק את הקהל ששמע על סיפוריהן לראשונה.

אחריו עלה להופיע ישי ריבו שהקסים את הקהל בפיוטי סליחות ובניגונים מיוחדים נוסף על להיטיו המפורסמים "תוכו רצוף אהבה", "קול דודי", והביצוע המרגש שלו לשיר "נשבעתי", שהקדים וסיפר ששר אותו באירוע האזכרה לנרצחי ישיבת מרכז הרב.

לאחר הפסקה קצרה שב הקהל להמשך הערב הגדוש, להופעתה של הזמרת דין דין אביב שהקפיצה את הנשים ממקומן וחשמלה את הקהל בלהיטים חדשים וישנים. דין דין שיתפה את הנשים במסע שלה חזרה אל השורשים היהודיים ולקחה להיטים שלה כמו "אם תלך" ששרה במקור עם עידן רייכל וחיברה את זה לשיח שלה עם המלך בשדה.

לקראת סיום המופע שרה דין דין עוד להיט מוכר - "יחד", כשקלטה לצד הבמה את הרבנית ימימה מתכוננת לקראת עלייתה לבמה לשיחתה בערב, משכה אותה דין דין לבמה והן רקדו במשך דקות ארוכות כשכל הקהל איתן.

לאחר הופעתה של דין דין אביב, עלה לבמה מו"ל "פנימה", אביחי בוארון. הוא סיפר שכשערך את ספרו של אלידע בר שאול, נתקל במספר דמויות של נשים שתיפקדו כמנהיגות, "לא מכח הגדרה או תפקיד רשמי", כלשונו. "לא היה להם 'טייטל' של מנהיגה – הן לא חיכו שאף אחד יבקש מהן להנהיג. הן הנהיגו מכוח מאמצן הבלתי פוסק להיטיב עם אחיהן באשר הם. עם העולים, בהגנה על אנשי הישוב, עם היהודים בגלותם ובדלותם, בפרנסת לומדי התורה ועוד. בחייהן ציוו לנו את הנתינה. במנהיגותן ובעוז רוחן ציוו לנו את לקיחת האחריות", ציין בוארון.

את הערב חתמה הרבנית מזרחי וכהרגלה ריתקה, ריגשה והצחיקה בו זמנית את הנשים שהתקבצו יחד. הרבנית מזרחי התייחסה לחשיבות השבתות האחרונות של השנה וערכה הכנה מעשית לנשים לקראת ימי הדין הקרבים.

"היה כנס מדהים ומרגש", סיפרה אפרת, אם לארבעה שהגיעה מחיפה. "אחרי הקיץ הקשה שעברנו עם סיום החופש הגדול - אני מרגישה שהערב הזה היה פינוק אמיתי לנפש ולגוף... היה פשוט מושלם מכל הבחינות. תודה על ערב מושקע ובלתי נשכח".

גם למיטל מגבעת שמואל היה קשה להסתיר את התרגשותה מהערב המיוחד. "היה אירוע מאחד ומרומם", היא סיפרה. "היה כיף לפגוש עוד הרבה נשים שהמכנה המשותף שלהן הוא המגזין פנימה בו יכולה כל אישה למצוא את עצמה בין דפיו. אני כבר מחכה לכנס בשנה הבאה".

לרכישת מנוי לפנימה לחצו כאן