הצעה נדיבה. ארדן
הצעה נדיבה. ארדןצילום: כפיר בולטין

השר גלעד ארדן (ליכוד) השתתף היום (שני) בכנס המכון למדיניות נגד טרור, והתייחס למצב במזרח התיכון ולהשלכותיו על מדיניותה האסטרטגית של ישראל.

"כל מקום שמדינת ישראל יצאה ממנו נתפס ע"י טרור. כל מקום שפינינו גרר יותר טרור כלפיי מדינת ישראל. לשטח עדיין יש חשיבות אסטרטגית. יציאה משטח מולידה תנאים קשים יותר להגנה על גבולות ישראל", ציין ארדן.

לדברי השר ארדן, "להמשיך ולדבר על הלאומיות הפלשתינית באותה נחישות ובאותו הבטחון כמו לפני חמש עשרה ועשרים שנה זה לא אחראי. אנחנו חייבים להחליף דיסקט ולא להשען על אותם הרעיונות".

"אני לא מאמין שיש פתרון בר קיימא לבעיה הפלשתינית שמתבסס על יו"ש ורצועת עזה, על פינוי מאות אלפי היהודים שנמצאים שם, וזה מבלי לדבר על הזכויות ההיסטוריות. היוזמה של א-סיסי היא דוגמה לפתרון חדשני שעל כולנו לנסות לבחון, זו הצעה נדיבה שמציעה לפלשתינים שטח הגדול פי חמישה מרצועת עזה", הוסיף.

השר ארדן הוסיף, כי "ישנם שני לקחים מרכזיים שעלינו ליישם. תקציב ההסברה של מדינת ישראל חייב לגדול בסדרי גודל עצומים, כדי שנוכל להסביר את שיטות הלחימה של ארגוני הטרור והשימוש שהם עושים באזרחים כמגן אנושי. במערכה אותה מנהלים כיום ובשדה הקרב העכשווי זה לא פחות חשוב מעוד טנק או מעוד F-16".

"לא במקרה אובמה אמר שאין לו עדיין אסטרטגיה מול דאע"ש. בלי כוחות קרקעיים כמעט ובלתי אפשרי להכחיד ארגון טרור, שמשתמש בדיני המלחמה כדי לפגוע בעולם החופשי. ארצות הברית ובני בריתה יחושו זאת כשינסו להשמיד את דאע"ש כפי שהם עדיין מנסים להשמיד את אל-קעידה", העריך ארדן.