ישוחרר מצה"ל. סא"ל שלום אייזנר
ישוחרר מצה"ל. סא"ל שלום אייזנרצילום: פלאש 90

המדינה מבקשת לדחות תביעה שהגיש מפגין פלסטיני, אשר טוען כי הוכה על ידי סא"ל שלום אייזנר במהלך האירוע שבעקבותיו הודח אייזנר מתפקידו כסמח"ט.

בעיתון "הארץ" דווח, כי המדינה מייצגת את אייזנר בתביעת הנזיקין שהוגשה נגדו, ובמסגרת כתב ההגנה טוענת כי הוא רק "הדף מפגינים באמצעות נשקו האישי, תוך שהוא עושה בו שימוש כאלת שיטור".

נזכיר כי בהליך משפטי מקביל הורשע אייזנר בדצמבר 2013 במסגרת הסדר טיעון בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים ובריאות, והתנהגות שאינה הולמת, לאחר שהכה בנשקו ובידיו חמישה פעילים זרים ופלסטינים.

שקיר, אחד מן המפגינים שלכאורה הוכו תבע כאמור את אייזנר בטענה כי בעקבות הפגיעה הוא נזקק לטיפולי פיזיותרפיה, סובל מכאבים שמפריעים לו בתפקוד היומיומי, וכי השתכרותו נפגעה בכ-60 אלף שקלים.

בכתב ההגנה שהוגש בשם אייזנר נטען עוד, כי "נזקיו הנטענים (של שקיר, נ"כ), באם אכן אירעו, הינם מופרכים והם אינם קשורים כלל לפעולותיה של הנתבעת", נטען.

המדינה מוסיפה וטוענת בשמה ובשמו של אייזנר, כי גם אם אכן ייפסק לתובע פיצוי כספי, "הרי שלנתבעים עומדת זכות הקיזוז ביחס לנזקים שנגרמו להם, לרבות נזקיו של הנתבע 1 (אייזנר)...לרבות כאב וסבל ועוגמת נפש".

המדינה טוענת כי שקיר היה חלק בלתי נפרד מן המתפרעים, "שפעלו בזדון ובכוונת מכווין להפרת חוק וסדר בצורה אלימה", ועל כן, יש לראות אותו כמי שאחראי לא רק לנזקיו שלו, "אלא גם לנזקי הגוף הקשים הרבה יותר", שנגרמו לסגן-אלוף אייזנר.

עו"ד איתי מק, המייצג את שקיר בתביעת הנזיקין, מסר בתגובה כי "כתב ההגנה בו המדינה הפכה את היוצרות והגדירה את סא"ל אייזנר כקורבן ואת נפגעיו כתוקפים, מרוקן מתוכן את הרשעתו בבית הדין הצבאי, ומוכיח כי צה"ל ומשרד הביטחון מגבים את מעשי אייזנר, ולא מעוניינים להפיק לקחים מהאירוע".

סנגוריו של אייזנר, רס"ן עדי אייזנר ואל"ם אשר הלפרין, מסרו כי הם רואים "חשיבות רבה בכך שבתשובת המדינה מודגש כי מעשיו של סא"ל אייזנר נעשו בתגובה לניסיונות אלימים, חוזרים ונשנים, של המפגינים לפרוץ לצומת ולסכן את חיי עוברי הדרך בהפגנה הבלתי חוקית שקיימו".