חוויה מיוחדת התרחשה אמש (ג') בחדר ניתוח של בית החולים איכילוב.

נעמי אלישוב, כנרת מקצועית שניגנה בפילהרמונית הלאומית של ליטא ועם עלייתה לישראל ניגנה בתזמורת הקאמרית ובקונסרבטוריון גבעתיים, העניקה לאנשי הצוות הרפואי מופע פרטי בזמן שעברה ניתוח DBS לדיכוי רעד ראשוני ממנו היא סובלת מזה 20 שנה.

"האהבה הגדולה שלי היא הנגינה בכינור אבל לצערי היום אני מסתפקת בללמד נגינה. הרעד לא אפשר לי להמשיך ולנגן באופן מקצועי וזה קשה מאוד עבור אישה שהייתה רגילה לנגן כל חייה", היא סיפרה לפני כניסתה לחדר ניתוח.

פרופ' יצחק פריד, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה תפקודית שניתח אותה מסביר, "השתלנו לה קוצב עם אלקטרודה הממוקמת באזור ההפרעה במוח על מנת להשיג דיכוי של הרעד המפריע לתפקוד היומיומי שלה. הניתוח בוצע בהרדמה מקומית. על-מנת להשיג את שיתוף הפעולה שלה בזמן הניתוח לשם מיקום אופטימאלי של האלקטרודה היא התבקשה לנגן בכינור.

בזמן הניתוח היא לא הרגישה כל כאב מכיוון שבאזורים אלה בתוך המוח אין תחושת כאב. בשלב הראשון, לפני הניתוח, ביצעתי תכנון סטראו-טקטי, שאיפשר לי להגיע בדיוק של מ"מ לנקודה האופטימאלית במוח, שם הושתלה האלקטרודה. הניתוח בוצע דרך חור זעיר באזור הגולגולת, דרכו הוחדרה האלקטרודה, המורכבת מארבעה מגעים וקוטרה כ- 1.3 מ"מ. האלקטרודה הושתלה בדיוק רב באזור ה- thalamus במוח וליתר דיוק במרכז שקרוי ven".

"לא יכולתי להמשיך במצב הזה ואני מחכה כבר לחזור לחיים נורמליים", סיפרה נעמי בהתרגשות. "אני רוצה לנגן, לחתום על מסמך, לשתות כוס תה מבלי שיישפך לי, ואני רק מצטערת שרק עכשיו גיליתי את הניתוח הזה" סיכמה. פרופ' פריד מוסיף "זוהי הפעם הראשונה שיצא לי לנתח חולה שניגנה בכלי נגינה תוך כדי הניתוח ואני שמח שזכינו ליהנות גם מקונצרט פרטי של נגנית מוכשרת ואצילה. אני מקווה שתוכל לחזור ולהופיע ושרבים נוספים ייהנו מכישרונה".