הפרקליט הצבאי הראשי אלוף דני עפרוני הודיע על פתיחת חקירה פלילית בגין מספר אירועים בעזה במהלך מבצע "צוק איתן".

בין האירועים אותם תחקור הפרקליטות הצבאית: תקיפת חיל הים בה נהרגו ארבעה ילדים פלסטינים שהיו על החוף ותקיפת בית הספר של אונר"א בבית חנון בה נהרגו 14 בני אדם. 

בנוסף ייפתחו עוד שלוש חקירות פליליות נגד חיילים על כמה מקרים. באחד המקרים נבדק חשד לפיו חייל מחטיבת גולני גנב את כספו של פלסטיני שבביתו שהה כוח של החטיבה בשכונת שג'אעיה. במקרה אחר ייבדק החשד כי אזרחית פלסטינית נהרגה בעקבות רשלנות של החיילים.

כמו כן צה"ל יחקור תלונה לפיה נער בן 17 נתפס בידי חיילים מחטיבת גבעתי ובמשך חמישה ימים הוחזק על ידם. לטענת הנער הוא הוכה בידי החיילים מגבעתי ואף נשלח לבצע נוהל שכן.

ארגון השמאל הקיצוני "בצלם" לא מתרשם מהחקירות של צה"ל, "מנגנון חקירות אפקטיבי? הפצ"ר אמור לחקור את חוקיות ההוראות שהוא עצמו אישר", צייץ הארגון בטוויטר.

נזכיר כי מזכ"ל האו"ם, באן קי מון הודיע כי בכוונתו להקים ועדת חקירה בעניין הפגיעה בבתי הספר של אונר"א. לדברי מזכ"ל האו"ם יש צורך לחקור את "מותם ופציעתם של עובדי האו"ם ואת הריסת המתקנים שלהם ולהעמיד לדין את האחראים לכך יהיו אשר יהיו". באן ציין בראיון כי יש צורך גם לחקור את אחסון אמצעי הלחימה בחלק מהמתקנים של אונר"א.