בין תמונה למילים
בין תמונה למיליםד"ר אסתר לב

אתר חדש נולד לאחרונה, האתר "כותבות" נועד לתת מקום לנשים כותבות המעוניינות לפרסם פוסטים קצרים ונוגעים ללב.

עורכת ומנהלת האתר, אלומה לב, סיפרה בראיון לערוץ 7 על היוזמה המיוחדת, "האתר נולד מתוך חיפוש מקום משלנו, מקום לנשים כותבות, לנשים שיודעות שיש להן מה לתת בין המילים, ויודעות שהמילים הן רק שער לעולם רחב הרבה יותר".

בדברי הפתיחה לאתר כתבה לקוראות "האתר מיועד לכל מי שאוהבת לקרוא ולהשתתף במילים שנוגעות עמוק בלב. את מוזמנת להתרווח לאחור, לשתות משהו טעים בספל יפה, ולהיות איתנו. פשוט להיות".

היא מציינת כי "האתר עולה במתכונת של פוסטים קצרים – פרקים שנכתבו בידי כותבות שונות, חכמות לב ומוכשרות במיוחד. לא צריך הרבה זמן, כן כדאי לפנות מעט את הלב, ולהפעיל לרגע את שריר הפינוק העצמי שמגיע לכל אחת מאיתנו".

בין הכותבות באתר אלומה לב (30), עורכת ומנהלת אתר 'כותבות'. בעבר עורכת במגזין הנשים 'הלל', דעה גלעדי (24), כתבת ב'עולם קטן', יעל כהן (34), מלמדת חסידות ומעבירה סדנאות, כל סרלואי (31), מורה ומשוררת.

הודיה קקון (26), בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ותסריטאית. אורה רבקה וינגורט, מחברת הספרים 'אור הלבנה' ו'כאור שבעת הימים'. מנהלת בית הספר היסודי 'יעלת חן'. טלי כהן מלכיאן, בעלת קליניקה לתרפיה וייעוץ יהודי. רננה שפירא, עומדת בראש מדרשת נביעה לבעלות תשובה.

אלומה לב סיפרה על מה שהוביל אותה להקמת האתר, "ערכתי במשך שלוש השנים האחרונות במגזין "הלל" לנשים. לפני כמה חודשים הלל התאחד עם פנימה שגם הוא עיתון נפלא ואף זכיתי לעבוד בו. בין כל העיתונים האלו חיפשתי משהו אחר. התכנים המוגשים היום הם צבעוניים, משמחים את הנפש, קלילים. אך אותי זה לא סיפק, הרגשתי שאני רוצה להעמיק עוד את התוכן, גם אם על חשבון הקלילות".

"במהלך השנים הכרתי הרבה מאד נשים שהן כותבות טוב ויש להן מה לתת לעולם, ולכן החלטתי לפתוח את האתר. הרגשתי שאני רוצה לתת מענה לצורת החיפוש שיש היום, ובכלים זמינים. אני רוצה שלא להתפשר על התוכן אלא לתת עומק באמת", מבהירה אלומה.

היא לא שוכחת לציין כי "לנשים לא קל לשבת ולקרוא - פה ילד, שם עבודה, אין באמת זמן. ומצד שני - כולנו בחיפוש, כל הזמן. לכן באתר ישנה התמקדות בפוסטים לא ארוכים אך נותנים תוכן ומענה לשאלות המתרוצצות בקרבנו".

"עם הקמת האתר אספתי איתי כמה כותבות טובות - ביניהן הרבנית אורה רבקה וינגורט, דעה גלעדי, המשוררת בכל סרלואי, המוזיקאית רוחמה בן יוסף ועוד הפתעות", מספרת אלומה.

"אני מזמינה עוד נשים שרוצות לכתוב", אומרת אלומה אך מדגישה כי "התכנים עוברים עריכה וסינון די מוקפדים. חשוב לי מאד שהתכנים יהיו ברמה גבוהה ומוגשים ברמה גבוהה".

"אני לא צריכה את העיצוב המושך שבא לפעמים על חשבון התוכן ולכן אני לא צריכה לוותר על העומק. למעשה, במילה אחת, אם הייתי מגדירה את האתר זה: עומק. להיכנס ולחוות את עומקם של הדברים. לי היה חסר מקום כזה. שאני יכולה לקרוא ואחר כך קצת להרהר", הוסיפה.

לדבריה, התכנים באתר מוגשים בקלילות אך מכוונים אל המקום הפנימי, אל עבודת הנפש, "חשוב לי שיצאו מהקריאה עם תובנה".

לב מבהירה עוד כי התוכן באתר הוא נקי, "מדברים על מה שצריך לדבר, בכלים שנכון לדבר עליהם. זה מאד חשוב לי כי אני מרגישה שעם הצורך למכור - עיתון או אתר - ישנה התגמשות בנושאים הללו, ואני לא אוהבת את זה".

את האתר מלווים צילומים נפלאים של ד"ר אסתר לב - רופאה שלמדה גם פוטותרפיה ולגמרי במקרה היא גם אמא של אלומה שלדבריה, "הצילומים נותנים עוד קצת מרגוע לנפש, כשאדם רואה דברים יפים - בין תמונה ובין מילים - נפשו מתרחבת".

אז למי שמחפשת מעט עומק והתבוננות או כותבות שמחפשות במה תוכלו למצוא באתר "כותבות" מקום בשבילכן.