תינוק. אילוסטרציה
תינוק. אילוסטרציהפלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (חמישי) את האב בן ה-38, של זוג התאומים שטולטלו ואחד מהם מצא את מותו כתוצאה מכך.

האב הורשע בהריגה, תקיפת קטין הגורמת לחבלה והתעללות בחסר ישע.

השופט צבי גורפינקל דחה את כל טענות ההגנה וקבע כי התינוק לא מת ממחלה גנטית. "המנוח טולטל ואף הוכה בראשו ונגרמו לו שברים בצלעות עקב אחיזה כוחנית". 

"לא נותר בלבי ספק ונחה דעתי כי המנוח לא סבל מהמחלות להן טענה ההגנה". אמר השופט והוסיף כי "גרסתו האוטופית של האב בנוגע לטיפול בתאומים אינה אמינה". 

הפרשה התפוצצה לפני כשנתיים, כאשר חייג האב למוקד של מגן דוד אדום ומדווח שאחד מילדיו, תאומים, בני ארבעה חודשים בלבד, לא מגיב ובקושי נושם. שני התאומים הובהלו לבית החולים, שם נקבע מותו של אחד מהם, והשנייה נזקקה לטיפול רפואי ממושך כשמצבה הוגדר קשה.

זוג ההורים, שניהם תושבי תל אביב, נעצרו לחקירה, במהלכה החל להתגבש חשד לפיו החבלות בגופם של התאומים נגרמו כתוצאה מטלטול. לאחר כחצי שנה התיק נגד האם נסגר, וכתב אישום הוגש נגד האב בגין הריגה.

על פי כתב האישום, בתאריך 17.1.12, בעת שהיו התינוקות התאומים בהשגחת האב, תקף את התינוקת בכך שאחז בה בחוזקה וגרם לה שטפי דם. באותה העת תקף האב את התינוק בכך שטלטל אותו וחבט בראשו פעמיים, מה שהוביל לאובדן הכרתו של התינוק תוך זמן קצר, ולאשפוזו.  בבית החולים נתגלה כי התקיפה גרמה לתינוק נזק חמור, וב- 29.1.12 הוא נפטר.