ניסן סלומינסקי
ניסן סלומינסקיפלאש 90

ח"כ סתיו שפיר פנתה ליועץ המשפטי לכנסת בבקשה לפסול את יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, מניהול דיונים בנוגע לתקציבי החטיבה להתיישבות.

הדרישה, אליה הצטרפו גם חברי הכנסת יעקב ליצמן, משה גפני, אראל מרגלית, מיכל בירן, יצחק כהן ועיסאווי פריג', באה בעקבות תחקיר של מכון מולד שחשף כי החטיבה תומכת בעמותות ימין של מקורבים לבית היהודי שבינן לבין התיישבות ופיתוח הפריפריה - מטרותיה הרשמיות של החטיבה - אין כל קשר.

המחקר, שחשף לראשונה את תקציב החטיבה לשנת 2014 והתבסס על נתונים רשמיים של משרד האוצר העלה בין היתר כי עמותת ״הקרן להתחדשות קהילות בישראל״, שבראשה עומד יו"ר ועדת החוקה של "הבית היהודי", הרב דניאל טרופר, קיבלה מהחטיבה בשנת 2014 תקציב של 574,500 שקל.

בעבר שימש טרופר כיו"ר ועדת המִפקד של "הבית היהודי" והיה אחראי על ארגון הפריימריז של המפלגה.

עוד נחשף כי עמותת ״שעלי תורה״, שבראשה עומד הרב רחמים נסימי, פעיל מרכזי ב״בית היהודי״ קיבלה 815 אלף שקל מהחטיבה להתיישבות. נסימי התמודד בפריימריז של "הבית היהודי" ב-2013 ושובץ במקום ה-16. על-פי ההערכות, הוא פקד כ-3,000 איש למפלגה.

בפנייה ליועמ"ש הכנסת נכתב כי בעקבות הפרסום מועלה חשד כבד לניגוד עניינים מצד יו"ר הוועדה: "במהלך הדיונים בוועדת הכספים, למרות בקשותינו החוזרות ונשנות, לא דווח לחברי הוועדה על פעילות זו של החטיבה ועל השקעותיה בעמותות ובישיבות הסדר, לא על ידי החטיבה ולא על ידי נציגי האוצר והחשבות. במקום, אמרו לנו שוב ושוב שהחטיבה משקיעה את כספה בפיתוח הפריפריה. יו"ר הוועדה, ניסן סלומינסקי, אשר בוודאי מכיר את אנשי מפלגתו התלויים בכספי התמיכות של החטיבה, לא ראה לנכון לערוך גילוי נאות או ליידע את חברי הוועדה במטרותיו האמיתיות של הכסף שאותו אישרה הוועדה להעביר".

חברי הכנסת חתמו את בקשתם: "אנו חברי ועדת הכספים מרגישים מרומים לאור הפער בין ממצאי התחקיר לבין ההצהרות שניתנות לפרוטוקול בוועדה על יעדי התקציבים ופעילות החטיבה. אנו מבקשים את חוות דעתך בנוגע לסתירה וזו ומבקשים לפסול את ח"כ ניסן סלומינסקי מניהול דיונים בנוגע לתקציבי החטיבה להתיישבות, כל עוד תקציבה אינה מפורסם לציבור".