מחבלי דאעש בעיראק
מחבלי דאעש בעיראקרויטרס

יורם אטינגר, לשעבר ציר ישראל בוושינגטון, משוכנע שנשיא ארה"ב ברק אובמה, לא ישנה את גישתו הסלחנית לטרור האיסלאמי גם כשמדובר בארגון המדינה האיסלאמית.

בראיון לערוץ 7 אמר אטינגר כי "אובמה יהיה עקבי עם תפיסת עולמו, שממנה הנגזרת של התגובה האמריקאית החלשה לטרור של דעאש. אובמה מנסה לרקום קואליציה אבל מתנגד לפעולה חד צדדית. מבחינתו הוא פועל באופן הכי פחות מחייב והכי פחות אפקטיבי, הוא מעדיף להמשיך ולהתפשר עם הרצונות של האירופאים והשאיפות של משטרים ערבים, והוא עדיין רואה את האו"ם כעושה המשחק הבינלאומי".

לדבריו ארגון דאעש יכול להיות רגוע, "זו בשורה מאוד מעודדת לטרור האסלאמי. הנשיא אובמה יתמיד בקו שלו שאיננו סוטה מהצהרותיו מ-2008 כשהתמודד בפעם הראשונה לנשיאות. תפיסת עולמו אומרת שאין דבר כזה טרור אסלאמי אלא מדובר בארועים מקומיים, הוא לא רואה באיסלאם או בג'יהאד איום".

אטינגר טוען כי בעוד חודשיים, אובמה עלול להפוך לברווז צולע בבית הלבן, "בנובמבר צריכות להתקיים בחירות אמצע הכהונה השנייה שלו, והוא עלול לאבד את הרוב הדמוקרטי בסנאט ולהפוך לברווז צולע. בנתיים עד הבחירות אובמה יעשה את מרב המאמצים לשמור על הרוב, ולכן גם לא נראה אותו בהצהרות בוטות מדיי נגד ישראל".