נפרד. שפירו
נפרד. שפירופלאש 90

שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, השתתף היום (חמישי) בטקס האזכרה שנערך באנדרטת הזיכרון לחללי אסון ה-11 בספטמבר בעמק הארזים שבלב פארק ירושלים.

"המראות מיום זה לעולם לא יעזבו אותנו, שמים כחולים ובהירים התחלפו בכדורי אש ענקיים ועשן שחור, בניינים התמוטטו והפכו אבק, משפחות מפיצות תמונות של יקיריהם האובדים ובור עצום באדמת פנסילבניה כגודל הבור שבליבנו. אבל הסיפורים על גבורה גם הם נשארים איתנו", אמר.

"היום הזה מזכיר לנו כי אנו חווים היום קיצוניות בכל רחבי העולם. התקפות הטרור אינן רק טרגדיה לנפגעים ולמדינותיהם, הן מאיימות על כולנו כחברות חופשיות. בוחנים את חוזקנו ויכולתנו להגן על עצמנו, ואנו לעולם לא נכנע לפחד. גם ישראל יודעת מהי מציאות של חיים תחת טרור, ושום מדינה לא ליכולה להרשות זאת לעצמה. אנו תומכים בהסכם הפסקת האש ומייחלים להמשכו היציב ולפתרון ארוך טווח. בעוד שבועיים יציינו בישראל ובקהילות יהודי העולם את ראש השנה. זהו זמן של התחדשות ומחשבה אופטימית של תקווה".

צבי לוינהר אביו של שי הי"ד שנהרג באסון, סיפר "אני ואשתי ג'ודי היינו ההורים של שי לוינהר, שנהרג במתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. אמנם שי בני היה רק בן 29, אבל הוא כבר הרוויח מאיתנו את התואר 'מלך העולם'. שי שירת בצה"ל ביחידת מחשבים מיוחדת שהוקמה ב-96. אחרי שהתחתן עם ליאת, שגם היא שירתה ביחידה זו, הזוג הצעיר החליט לטייל לארצות הברית. הם החליטו ללמוד שם לימודים אקדמיים: ליאת סיימה תואר ראשון בביולוגיה, שי סיים תואר ראשון במחשבים ותואר שני במנהל עסקים".

"ספיר, בתם, נולדה בתחילת אוגוסט 2001, וזכתה להכיר את אביה חמישה שבועות בלבד", הוסיף צבי, "שי הצטרף לאחת מחברות הסחר הגדולות בניו יורק, וקודם כבר בשנתו הראשונה בתפקיד. החברה הזאת איבדה 700 מאנשיה במתקפת הטרור. שי נהג להתקשר אלינו, לישראל, כמעט בכל יום ואמר שהדברים הכי חשובים עבורו הם אושר ובריאות. הוא אמנם נהרג בגיל 29, אבל בשבילנו, כמו מילות השיר של שלמה ארצי, הוא מלך העולם".