נתניהו במכון למדיניות נגד טרור
נתניהו במכון למדיניות נגד טרורקובי גדעון - לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אחר הצהריים (חמישי) בכנס הבינלאומי ה-14 של המכון למדיניות נגד טרור לציון 13 שנים לפיגוע האחד עשר בספטמבר.

"חמאס כמו אל-קאעידה, דאעש, בוקו חראם, חיזבאללה - ענף של אותו העץ הרעיל. כל הקבוצות הללו מטילות איום זהה", אמר ראש הממשלה. "כל המדינות צריכות לעמוד יחד ולהשמיד את הקבוצות האלה".

נתניהו הבהיר כי ישראל עושה את מירב המאמצים למיגור הטרור, "חלקם ידועים וחלקם לא. העולם מבין שישראל אינה האויב, אלא נלחמת יחד נגד אותו אויב".

ראש הממשלה אמר עוד כי ישראל מתאבלת היום יחד עם ארצות הברית על מי שאיבדו את חייהם באסון התאומים. "ב-9.11 ברצועת עזה חגגו על הגגות וחילקו סוכריות, אנחנו התאבלנו - זה ההבדל המוסרי בינינו", הדגיש.

בנוגע לתקציב הביטחון אמר נתניהו כי "הביטחון נשען כמובן על הכלכלה ואיננו רוצים לסכן אותה. אנחנו צריכים להגדיל את תקציב הביטחון אבל לעשות את זה בצורה אחראית שלא תוביל להגדלה חסרת רסן של הגירעון.

"כשם שאינך יכול ללכת לבנק ולהגיד - 'יש לי אוברדראפט ואני הולך להגדיל אותו בלי הגבלה', כי יסגרו לך את חשבון הבנק או שיעלו לך את מחיר הריבית לממדים שאתה לא תוכל לעמוד בהם. אנחנו צריכים להגדיל את ההוצאות של הביטחון ולא להגדיל את הגירעון יתר על המידה".

פיגועי 11 בספטמבר הם כינוי למתקפה הגדולה בתולדות ארצות הברית. תשעה עשר טרוריסטים שהשתייכו לארגון הטרור אל-קאעידה חטפו ארבעה מטוסי נוסעים. בכוונה תחילה הטיסו החוטפים שניים מהמטוסים, טיסה 175 של יונייטד איירליינס וטיסה 11 של אמריקן איירליינס, לעבר מגדלי התאומים שבמרכז הסחר העולמי שבעיר ניו יורק. שני המגדלים קרסו בתוך שעתיים.

כמו כן ריסקו החוטפים את טיסה 77 של אמריקן איירליינס אל תוך בניין הפנטגון בארלינגטון, וירג'יניה. כוונת הטרוריסטים הייתה לרסק את המטוס הרביעי, טיסה 93 של יונייטד איירליינס, אל תוך בניין הקפיטול בוושינגטון, אך המטוס התרסק לבסוף בשדה פתוח ליד שנקסוויל, פנסילבניה, לאחר מאבק בין נוסעי המטוס לחוטפים. 2,998 אנשים נספו בהתקפות אלו.