Rob Ford
Rob FordReuters

ראש עיריית טורונטו, רוב פורד, שהתפרסם בפרשות צריכת סמים ואלכוהול ובקשרים עם סוחרי סמים, לקה ככל הנראה בסרטן בחלל הבטן.

ביום רביעי (10 בספטמבר) חש פורד כאב עז בבטנו בעת שאכל ארוחת בוקר עם אחיו. הוא פנה לרופא והלה הפנה אותו לבית החולים מאונט סיני, שם אותר גוש החשוד כסרטני. לפני שמונה שנים מת אביו מסרטן במעי הגס.

יום למחרת עבר פורד סדרה של סריקות CT של אזור הבטן והחזה, בוצעה בדיקת אולטרהסאונד ונלקחה ממנו ביופסיה, שתוצאותיה ייוודעו בעוד כשבוע.

הגידול בבטן נמצא בעיצומה של מערכת הבחירות לראשות עיריית טורונטו שתתקיים ב-27 באוקטובר. קיים חשש שהגידול סרטני והוא למעשה שלוחה של סרטן המעי הגס שהתפשט לאזורים נוספים. הטיפול הרפואי בסרטן עלול לארוך זמן רב ולפגוע במאמציו לשמור בבחירות על כיסאו כראש העיר.

הכתב ג'ו וורמינגטון מטורונטו סאן מותח ביקורת חריפה על התנהגות התקשורת במסיבת העיתונאים שקיים דאג פורד אחיו של ראש העיר על מצבו של רוב פורד. וורמינגטון טוען, כי העיתונאים לא חסו על פורד, לא ביטאו חמלה כלפיו ועטו כמו כרישים סביב דם במים.

לדבריו, העיתונאים, המודרכים ע"י שאיפתם לראות את פורד מחוץ למרוץ, חזרו על השאלות אם בכוונתו לפרוש, ומנגד לא הציגו כל שאלה "אנושית", כמו למשל כיצד הוא מרגיש? איך מגיבה משפחתו? ועוד. הוא קרא לעיתונאים לערוך חשבון נפש על הדרך בה בחרו.