גששים מאתרים עקבות
גששים מאתרים עקבותצילום: חטיבת דובר המשטרה

לפני מספר ימים התקבל דיווח במג"ב מרכז על טרקטור שנגנב לחקלאי באזור גן שורק.

למקום הוקפצו מיידית צוותים בפיקודו של מפקד היחידה, רפ''ק מאיר בן דוד. רס''ר מוחמד בשיר, גשש שהיה בצוות, זיהה בשטח את עקבות הטרקטור והחל להתחקות אחריו.

אחרי לא פחות מ-12 קילומטרים, מצאו הגששים את הטרקטור הגנוב מוסתר בין שיחים. הטרקטור הוחזר לבעליו. "החקלאי היה נרגש עד דמעות ולא הפסיק להודות לנו על שעזרנו לו למצוא את הטרקטור הגנוב", מספר רפ''ק מאיר בן דוד.

יומיים לאחר מכן התקבל דיווח נוסף על גניבת טרקטור באזור השפלה. הפעם הוזעקו למקום צוות שכלל שלושה גששים מיחידה כפרית שפלה של מג"ב מרכז. "מהר מאוד זיהינו את העקבות של אחד הטרקטורים ושל שלושה הולכי רגל", מספר אחד הגששים שהיה בפעילות.

לאחר הליכה של כשני קילומטרים מצאו הלוחמים והגששים חלקים שפורקו מהטרקטור ובסמוך אליהם את הכלים שבעזרתם פרצו את הטרקטור וגנבו אותו.

בהמשך זיהו גששי מג"ב עקבות נוספות. לאחר הליכה של כ-25 קילומטרים, הגיעו הלוחמים והגששים לסבך של שיחים גבוהים. הגששים ערכו חיפוש קצר בשיחים, ולאחר זמן קצר אותר טרקטור גנוב, כשבסמוך אליו חונה ג'יפ. לאחר בדיקתו במסוף התברר כי גם הג'יפ גנוב. הטרקטור והג'יפ נלקחו להמשך טיפול וחקירה לרבות בדיקת מז"פ. בימים הקרובים יושבו לבעליהם.

"המטרה של לוחמים-גששים ביחידה שלנו היא לתת מענה הולם ולסייע בסיכול ומניעת כל תופעות הפשיעה החקלאית במרחב הכפרי. הרכוש הגנוב או בעלי החיים הגנובים מועברים בד"כ לצורך מכירה, פירוק או מאכל, במקרה של בע״ח. כל גניבה כזאת, עלולה לגזול את פרנסתו של חקלאי למשך מספר חודשים ולכן מרבית המאמץ והפעילות במישור המודיעיני והמבצעי של היחידה מוכוון כנגד פשיעה מן הסוג הזה". מספר מפקד כפרית שפלה – רפ''ק מאיר בן דוד. "אני מופתע כל פעם מחדש לראות את הנחישות והמחוייבות של הגששים ביחידה כדי למצוא את הרכוש הגנוב ולהשיבו לבעליו".

רס''מ עאדל סואעד גשש ולוחם בכפרית שפלה, השתתף בפעילות וסיפר: "היינו נחושים למצוא את הטרקטור הגנוב. מבחינתנו, גניבת טרקטור היא פשע לכל דבר ועניין. כשמצאנו את הטרקטור הגנוב הרגשנו ואנחנו עדיין מרגישים תחושת סיפוק. לא רק על כך שהחזרנו לחקלאי את הטרקטור עצמו אלא גם על כך שהשבנו לו את יכולתו לעבוד ולהתפרנס בכבוד".