בית הדין הארצי לעבודה קבע כי השבת מתחילה עם כניסתה, על-פי ההלכה היהודית: עם שקיעת השמש ולא בחצות הלילה, כפי שקבעה השופטת שרה מאירי מבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.
כתב עתי\"ם מוסר כי התיק עוסק בבעל קיוסק, איוב יעקוביאן, המוכר פיצוחים וממתקים ברמת-גן. פקחים של משרד העבודה מצאו כי הקיוסק היה פתוח בחודש אוגוסט בליל שבת בשעה 10:10. בעקבות כך הוטל עליו קנס מנהלי בשל הפרת חוק שעות העבודה והמנוחה. השופטת שרה מאירי מבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קבעה כי השבת מתחילה רק בחצות הלילה שבין יום שישי לבין שבת, ועל-כן בשעה 22:10, כשסחר יעקוביאן בחנותו, טרם נכנסה השבת.
כתב עתי\"ם מוסיף כי המדינה ערערה על החלטה זו, וכי בית הדין הארצי לעבודה קיבל את ערעור המדינה, וקבע כי השבת היא כמשמעותה על-פי המסורת היהודית: \"מכניסת השבת בעת שקיעת החמה בערבו של יום שישי ועד צאתה בצאת הכוכבים, בערבה של השבת\".
השופטים, נשיא בית הדין הארצי לעבודה סטיב אדלר, השופטת נילי ארד והשופט שמואל צור כתבו בהחלטתם: \"לא יכול להיות ספק, כי את המונח \'שבת\' יש לפרש בזיקה למורשת ישראל ולא ככינוי סתמי וחסר תוכן ייחודי ליום השביעי בשבוע. איננו מוצאים היגיון במתן פרשנות למונח שבת שתהא בניגוד לדרך שעל-פיה היא נוהגת בפועל במשך שנים רבות אצל עם ישראל ואצל תושבי מדינת ישראל. קבלת עמדתו של המשיב הייתה מחייבת אותנו לקבוע כי האיסור על מסחר בשבת יחול אף במוצאי-השבת עד 12 בלילה, ולפיכך לאסור על בעלי חנויות לעבוד במוצאי-השבת, לאחר צאת הכוכבים. ברי, כי לא יעלה על הדעת לשנות מסדרי עולם בעניין זה\", כתבו השופטים. עוד הוסיפו כי המחוקק רצה לקבוע את השבת כיום המנוחה של העם היהודי על-פי הלוח העברי ולא בהתאם ליום מנוחתם של הנוצרים, על-פי הלוח הגרגוריאני.
בפסק הדין כתבו השופטים כי המחוקק כתב את המילה \"שבת\" ולא \"יום השבת\" \"ללמדך שאין כאן התייחסות לשבת כאחד מימי השבוע, אלא לשבת במובנה המסורתי\".
את התימוכין להחלטתם מצאו השופטים גם בהגדרה של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, המתחיל על-פי החוק משקיעת החמה, אור ליום ד\' באייר, והמסתיים עם צאת הכוכבים למחרת. כך גם באשר ליום הזיכרון לשואה ולגבורה. התיק הוחזר לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב לדון לגופו של עניין.
כתב עתי\"ם מוסר כי התיק עוסק בבעל קיוסק, איוב יעקוביאן, המוכר פיצוחים וממתקים ברמת-גן. פקחים של משרד העבודה מצאו כי הקיוסק היה פתוח בחודש אוגוסט בליל שבת בשעה 10:10. בעקבות כך הוטל עליו קנס מנהלי בשל הפרת חוק שעות העבודה והמנוחה. השופטת שרה מאירי מבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קבעה כי השבת מתחילה רק בחצות הלילה שבין יום שישי לבין שבת, ועל-כן בשעה 22:10, כשסחר יעקוביאן בחנותו, טרם נכנסה השבת.
כתב עתי\"ם מוסיף כי המדינה ערערה על החלטה זו, וכי בית הדין הארצי לעבודה קיבל את ערעור המדינה, וקבע כי השבת היא כמשמעותה על-פי המסורת היהודית: \"מכניסת השבת בעת שקיעת החמה בערבו של יום שישי ועד צאתה בצאת הכוכבים, בערבה של השבת\".
השופטים, נשיא בית הדין הארצי לעבודה סטיב אדלר, השופטת נילי ארד והשופט שמואל צור כתבו בהחלטתם: \"לא יכול להיות ספק, כי את המונח \'שבת\' יש לפרש בזיקה למורשת ישראל ולא ככינוי סתמי וחסר תוכן ייחודי ליום השביעי בשבוע. איננו מוצאים היגיון במתן פרשנות למונח שבת שתהא בניגוד לדרך שעל-פיה היא נוהגת בפועל במשך שנים רבות אצל עם ישראל ואצל תושבי מדינת ישראל. קבלת עמדתו של המשיב הייתה מחייבת אותנו לקבוע כי האיסור על מסחר בשבת יחול אף במוצאי-השבת עד 12 בלילה, ולפיכך לאסור על בעלי חנויות לעבוד במוצאי-השבת, לאחר צאת הכוכבים. ברי, כי לא יעלה על הדעת לשנות מסדרי עולם בעניין זה\", כתבו השופטים. עוד הוסיפו כי המחוקק רצה לקבוע את השבת כיום המנוחה של העם היהודי על-פי הלוח העברי ולא בהתאם ליום מנוחתם של הנוצרים, על-פי הלוח הגרגוריאני.
בפסק הדין כתבו השופטים כי המחוקק כתב את המילה \"שבת\" ולא \"יום השבת\" \"ללמדך שאין כאן התייחסות לשבת כאחד מימי השבוע, אלא לשבת במובנה המסורתי\".
את התימוכין להחלטתם מצאו השופטים גם בהגדרה של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, המתחיל על-פי החוק משקיעת החמה, אור ליום ד\' באייר, והמסתיים עם צאת הכוכבים למחרת. כך גם באשר ליום הזיכרון לשואה ולגבורה. התיק הוחזר לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב לדון לגופו של עניין.