לוחמי כפיר באזור חברון
לוחמי כפיר באזור חברוןדובר צה''ל

במעמד אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון נערך היום (שני) טקס העברת חטיבת "כפיר" מעוצבת "הפלדה" שבפיקודו של תת-אלוף נדב פדן לעוצבת "עידן" שבפיקודו של תת-אלוף אורן אבמן.

העברת החטיבה מהווה צעד משמעותי נוסף בהתפתחותה של צעירת חטיבות חיל הרגלים בצה"ל, אשר בלטה לאחרונה בפעילותה במבצע "שובו אחים". במסגרת זו, צפויה החטיבה להשתלב בתוכניות הלחימה בכלל הגזרות.

מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף פדן, פנה בטקס ללוחמי החטיבה. "חטיבת 'כפיר', הוכחתם בצניעות ומשימתיות כי אתם נכונים ללמוד ולהתפתח, ולכן שימרו על תכונות אלו המאפשרות לכם בשקט ובצנעה, לכבוש פסגות כל פעם מחדש.

מפקד עוצבת "עידן", תת-אלוף אבמן, אמר כי "כחלק מהשתנות שדה הקרב ופני המלחמה, צה"ל מתאים את עצמו לאתגרי ההווה והעתיד הנראה לעין והאוגדה הינה דוגמה חיה לכך. בשנה האחרונה סגרנו שלוש חטיבות שריון בעלות מורשת מפוארת, קלטנו את עוצבת 'מרכבות הפלדה', והיום אנו קולטים את בניה הצעירים אך הנמרצים של האוגדה: לוחמי חטיבת 'כפיר'.

"מאוגדה משוריינת שהוקמה שנה לאחר מלחמת יום הכיפורים, לאוגדה קלה רב-זירתית שתתמחה בלחימה כנגד טרור וגרילה, בשטחים בנויים ומורכבים בכל צורות הקרב".

מפקד חטיבת 'כפיר' אלוף-משנה אשר בן לולו אמר כי "טקס זה של הכפפת חטיבת 'כפיר' לעוצבת 'עידן' הוא עוד ציון דרך בהתפתחותה של החטיבה כחטיבת חי"ר מתמרנת. החלטת המטה הכללי על צעד זה, מהווה הלכה למעשה, עוד צעד בהגשמת חזון החטיבה להיות חטיבת חי"ר מתמרנת, מובילה ביבשה, מוכנה לכל זירה לה תידרש.

"התפתחות איומי הטרור והגרילה בכל חזיתות המדינה, ממחישה את הצורך הנוסף בכוחות חי"ר מיומנים, היכולים להיות מוטלים לכל זירה במהירות ולעשות זאת באופן מקצועי תוך ניצול היכולות ככוח סדיר, בעל מיומנויות לחימה כצוות קרב חטיבתי", דברי אל''מ בן לולו.