פניני. שלשות במאני-טיים
פניני. שלשות במאני-טייםאודי ציטיאט

זו השעה או שאולי הטורניר עצמו? כנראה שהתשובה היא גם וגם לאחר שאלופת אירופה הגיעה להיכל החדש של ירושלים כשמלווים אותה כ-200 אוהדים בלבד.

מכבי עלתה למשחק חצי הגמר הראשון מול עירוני נס ציונה כשמההתחלה אפשר היה לראות שהשחקנים בצהוב לא מתואמים ולא מספיק מחוברים בשלב כל כך מוקדם של העונה. בנוסף לכך, גם היעדרותם של בריאן רנדל, דווין סמית' וכמובן סופוקליס שחורציאניטיס הורגשה מאוד על הפרקט. 

הרבע הראשון החל בשליטה של הכתומים שעלו ליתרון מהיר של תשע נקודות - 17:8, הרבה בזכות נואלס פרסטון שהמשיך את יכולת הקליעה המדהימה שלו מאתמול. השחקנים בצהוב בראשותו של גיא פניני לא ויתרו והצליחו לצמק את הפער לחמש נקודות, שתי דקות לסיום הרבע הראשון.

מאיר טפירו הוותיק הראה שלניסיון כמו שלו יש יתרונות רבים, כשהנהיג את הכתומים ביד רמה ובסיום הרבע הראשון לוח התוצאות הראה - 24:20 לזכות הכתומים מנס ציונה.

לרבע השני עלו הצהובים בתקווה להיראות קצת יותר טוב ממה שנראו ברבע הראשון, ומרקיז היינס עם כמה מהלכים נאים הצליח להשאיר את מכבי קרובה לנס ציונה, זאת למרות ההגנה הנרפית של הצהובים שאפשרה לנס ציונה לקלוע סלים קלים.

בכלל, היינס מסתמן כשחקן רכש טוב יותר מקודמו בתפקיד, ריקי היקמן. כדאי ושווה לעקוב אחריו במהלך העונה.  

מי שהמשיך להראות שבטורניר גביע ווינר הוא אולי השחקן הטוב ביותר היה סילבן לנדסברג. המתאזרח של מכבי בלט מאוד אצל הצהובים, אבל דבר זה לא מבטיח שאכן יקבל דקות משחק רבות במהלך העונה הקרובה. כזכור, גם בעונה שעברה בטורניר גביע ווינר לנדסברג היה השחקן המצטיין של הצהובים, וברוב שלבי העונה נדחק לשולי הספסל הצהוב.

הכתומים המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם במחצית המגרש של הצהובים כשמאיר טפירו ונואלס הצליחו לשמור על מרחק חמש הנקודות ממכבי. רק עם הירידה למחצית וממש על הבאזר, הצליחו הצהובים לעלות ליתרון ראשון במשחק, כשיוגב אוחיון קבע 49:51 לזכות מכבי.

אל הרבע השלישי עלו הצמד טפירו-נואלס חדים מתמיד כשבלטו בשני צידי המגרש, בהתקפה ובהגנה.

בצד הצהוב שוב לנדסברג היה האיש הנכון במקום הנכון כששמר על מכבי בתמונה עם 5 נקודות רצופות. גם פארגו תרם את חלקו כשתקף את הטבעת של הכתומים וחילק מספר אסיסטים לחבריו לקבוצה. 4 דקות בתוך הרבע השלישי הצהובים הצליחו לברוח בזכות התקפות מתפרצות ועלו ליתרון מבטיח של שמונה נקודות - 57:65.

כנראה שהצהובים היו צריכים את 26 הדקות הראשונות של המשחק בכדי להתחבר, כשארבע דקות לסיום הרבע השלישי הצהובים התחילו לדרוס את נס ציונה, כל הדרך אל גמר הגביע שיתקיים בארנה בחמישי הקרוב. הצהובים הצליחו לעצור את התקפת הכתומים בזכת הגנת ברזל שהעמידה את נואלס על 2 נקודות בלבד ברבע השלישי כולו.

טיוס בהגנה, פארגו בריכוז ולנדסברג בעמדת השלוש נקודות, שטפו את המגרש ולא השאירו לטפירו וחבריו סיכוי לצמק את ההפרש.

הרבע השלישי הסתיים בתוצאה 67:77 לזכות האלופה מתל אביב, כשסילבן לנדסברג מוליך את הקלעים הצהובים עם 26 נקודות. 

הכתומים לא הסכימו להרים ידיים והפגינו המון נחישות ואגרסיביות בהגנה, אבל עדיין לא הצליחו לתרגם את זה לכדי נקודות. 

פארגו ולנדסברג המשיכו להציג עליונות גדולה על ההגנה הכתומה כשקלעו מכל מרחק ומכבי כבר ברחה ל-20 הפרש, 79:99.

נואלס התעורר לקראת סיום המשחק והצליח לצמק במעט את ההפרש. בסיום 90:106 למכבי אלקטרה תל אביב. מכבי תפגוש ביום חמישי הקרוב במעמד גמר גביע ווינר את המנצחת בין הפועל ירושלים להפועל תל אביב במשחק חצי הגמר השני שיתקיים בעוד זמן קצר. 

אם יש דבר אחד שאפשר לקחת מהמשחק הראשון בחצי הגמר הוא עניין האוהדים בארנה.

לאחר הסאגה בדבר פתיחת הארנה והאישורים לקיום משחקים בה, צריכים בהנהלת ירושלים לחשוש מאוד. לא מאי מתן אישורים כזה או אחר, אלא יותר מכך שבמשחקים הפחות מעניינים ומושכי קהל, האולם שגם ככה אינו נותן הרגשה ביתית, יהיה ריק מאוהדים.

אולי אם יורידו מחירים - יבואו יותר אוהדים.

מכבי החדשה
מכבי החדשהאודי ציטיאט