מאחלים לו הצלחה. חגי סגל
מאחלים לו הצלחה. חגי סגלפלאש 90

עורך העיתון "מקור ראשון", חגי סגל, קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפרוש ולהודיע בהקדם שזוהי תקופת כהונתו האחרונה כראש ממשלה.

במאמר בעיתון כתב סגל, "מפלגת השלטון הדועכת שלנו היא מפלגה חלולה, אם יורשה לנו לעשות פרפרזה על דוד גרוסמן. שק החזונות שלה ריק, והמצב בסקרים לא מזהיר. מפלגת הבית היהודי נושפת בעורפה. אמנם גם לבית היהודי לא חסרות צרות צרורות, אבל לפחות יש לה רעיון. בליכוד אין. האם מישהו שם יכול להישבע עם יד על התנ"ך או על כתבי ז'בוטינסקי שהליכוד נגד מדינה פלסטינית? להישבע שהוא בעד?".

"העיקרון הליכודניקי האחרון, שארית הפליטה ממש, הוא השלטון - כלומר, בנימין נתניהו. אין בלתו. כל תקוות ההישרדות של המפלגה ליד הגאי המדינה נתלות על כתפיו הצרות. בקושי רב הוא סוחב מבחירות לבחירות, משאיר אחריו פצועים בשטח, מתבצר יותר ויותר בתוך בועת פלדה אגוצנטרית. משבר הדיור מחריף והולך, מערכת הביטחון נוסכת פחות ופחות ביטחון בתושבי הדרום והצפון, המשטרה מסואבת, ירושלים בוערת, אבל ראש הממשלה עסוק בעיקר בעצמו", כתב סגל.

"אילו טרח לפתוח חלון מפעם לפעם הוא לא היה גורם לסער ללכת, אך בלשכת ראש הממשלה אין חלונות, יש בעיקר מראות. כמעט הכול שם נמדד לפי צורכי ההישרדות של בעל הבית", כתב.

"פרישת סער מחזקת את הדימוי של הליכוד כספינה טובעת. ראש הממשלה עצמו מצטייר כמנהיג שאי אפשר לעבוד איתו. מנעמי השררה שהוא עדיין מסוגל להציע לבכירי המפלגה אינם מצליחים לפצות אותם על תחושת הקרירות שהוא משדר כלפיהם לאחר שסר חינם. נמאס להם מתחושת הפרנואידיות בסביבתו. לכן גם גדעון סער הולך עכשיו הביתה. אווירת נכאים מתפשטת בליכוד.

מנהיג המפלגה כבר לא יוכל להושיע אותה. הדבר הכי טוב שהוא יכול לעשות למענה, וכמובן למען המדינה, הוא להודיע בהקדם שזוהי תקופת כהונתו האחרונה כראש ממשלה. ממילא, סיכוייו להקים ממשלה נוספת מצטמקים והולכים, כך שההפסד האישי אינו גדול", כתב סגל.

את המאמר חותם עורך מקור ראשון, "במקום לאחוז בקרנות המזבח, עדיף שיפרוש בכבוד ויעניק לליכוד הזדמנות להתרעננות פרסונלית ולהתאוששות רעיונית. אפילו יריבים מושבעים יריעו לו. כרגע, הם רק הולכים ומתרבים".