ציון בהסעה
ציון בהסעהועד מתיישבי השומרון

מנכ''ל ועד מתיישבי השומרון, שגיא קייזלר, תקף בצהריים (שני) בחריפות את משרד החינוך והאשים את הרשויות בהתעללות בילדה שסובלת ממחלה נדירה ונאלצת לנסוע לגן במשך שלוש שעות, בכל בוקר.

ציון הורנשטיין, בת 3.5 מאלון מורה, סובלת ממחלה נדירה שבעקבותיה אינה יכולה ללכת. לאור זאת ועל פי חוק זכאית הילדה להסעה הלוך וחזור לגן הקרוב ביותר לביתה - שנמצא בירושלים.

בוועד מתיישבי השומרון מספרים כי "מתחילת שנת הלימודים משרד החינוך חוסך בעלויות על חשבון הילדה ולמעשה מעלה אותה להסעה קיימת המעלה ומורידה ילדים ברחבי השומרון. ציון מגיעה לגן כעבור שלוש שעות נסיעה. למעשה, נוסעת כשש שעות נסיעה כל יום לגן וחזור לביתה''.

"אין דרך לתאר את הסבל של הילדה", אמרה אמה של ציון, אלונה הורנשטיין לערוץ 10. "המועצה מנסה בכל דרך לסייע אולם משרד החינוך בוחר לחסוך בעלויות על חשבון בתי ואינו מוכן להעביר תקציבים המיועדים לכך".

לדברי ועד מתיישבי השומרון, ''מסע הנקמה'' של משרד החינוך החל כאשר האם פרסמה על כך סטטוס בפייסבוק לשר החינוך הרב שי פירון, ומשרד החינוך הודיע כי תתקיים ועדה מיוחדת שתדון במצבה של ציון.

לאחר שסגן שר החינוך אבי וורצמן הבטיח כי יוצעו כבר בימים הקרובים חלופות למשפחה והילדה תעבור לגן אחר במרכז הארץ, בוועד מתיישבי השומרון תקפו גם את האפשרות הזו. "משרד החינוך מטרטר את ההורים מוועדה לוועדה. ההורים ביקשו לקצר את זמן הנסיעה ולא לאפשר לטרמפיסטים שאין סיבה הגיונית שיעלו על ההסעה, לעלות".

''לא יכול להיות שסגן השר יטעה ציבור שלם", תקף שגיא קייזלר, ''הרי העברתה לגן במרכז הארץ משמעותה נסיעה ארוכה יותר בהרבה על אף שמבחינת מרחק אווירי זה יותר קרוב. אז במקום לבדוק ב-googel maps את הטווחים, בוא, רד אלינו לשטח ותראה בעיניים איך אתה ומשרדך מתעללים בילדה. בתקווה שתפעל נכון ולא תבחר בדרך הנקמנות''.

סגן השר וורצמן מסר בתגובה כי "בבדיקה שערכתי עם המשרד, אנו בוחנים עם המשפחה את כל האופציות כדי שציון תוכל ללמוד במוסד הלימודים הטוב ביותר עבורה

"שמחתי עד היום לסייע לרבים מאזרחי ישראל וביניהם רבים מתושבי השומרון ובנימין, אם במתן פתרונות אישיים ואם במתן פתרונות מערכתיים", הדגיש וורצמן, ''נמשיך לפעול תמיד בעזרת ה' למען הכלל".