הרב יואל קטן
הרב יואל קטןאתר ישיבה

לוח דבר בעתו התשע"ה.

כולל סדר היום, עתים לתורה, יבנה המקדש, דברי הימים, שבת הארץ ומעשה בראשית.

מאת הרב מרדכי גנוט. 1,711 עמ'

([email protected])

נוסף לאינסוף הפרטים בכל יום ויום, נוספו לכרך רחב היקף הזה שני נספחים מיוחדים: קובץ ובו מקורות בעניין מיוחדותה וחשיבותה של שנת השמיטה תשע"ה והאפשרות הקרובה שדווקא היא תהיה שנת הגאולה (וגם כמה רמזים על ייחודו של יום ה' באייר!), ובכ"ט באייר נוסף קונטרס ובו תיאור מצמרר ממקור ראשון של שואת יהודי העיירה הרומנית מיטל-וישו, עיר קברות אבותיו של העורך, בשנת תש"ד (עמ' 1107‑1132).

הלוח מתחיל בתזכורת לעשיית עירוב תבשילין בערב ראש השנה תשע"ה, ומסתיים בתיאור ליקוי החמה החלקי שיחול בערב ראש השנה תשע"ו הבעל"ט, עם הודעה שליקוי החמה שאחריו יארע בעזהי"ת בערב ראש השנה תשצ"ד. שנזכה ונחיה ונראה.

יישר כוחו של הרב גנוט שממשיך במפעל כביר וכלל-ישראלי זה כבר למעלה מעשרים שנה, ומשתדל לצאת בו ידי חובת כולם.

***

טללי חיים.

חגי תשרי. מבואות ושערים לפנימיות התורה ולעבודת ה'. שיחות וממדי עומק סביב חגי תשרי שנאמרו על ידי הרב חיים כהן שליט"א, "החלבן".

נכתב בשיתוף עם הרב ראובן ששון. רמת השרון, ישיבת רמת השרון, תשע"ד. שסא עמ'

(6305041‑052)

סדרת ספרי 'טללי חיים' כסדר התורה והמועדים ועוד כבר ייחדה לעצמה מקום של כבוד אצל עובדי ה' רבים, מכל הגוונים. הרב החלבן דורש, וראש ישיבת רמת השרון מעלה על הכתב את הדברים בעוצמה, בחדות, בעמקות ובבהירות שקונים את לב הקוראים.

אי אפשר לנתק את התורה המתחדשת הזו מבית המדרש המתחדש לו ברמת השרון, בתוך גרעין תורני משפיע ומאחד ומלכד ומשדרג ומשפיע טללי חיים מחיל אל חיל.

***

להיות מנטש.

מדוע מידות טובות הן המפתח לחיים של אושר, בריאות, עושר ואהבה.

אנתולוגיה בעריכת משה קפלן. תל אביב, ידיעות אחרונות וספרי חמד, תשע"ד. 144 עמ'

([email protected])

לקט מאמרים והרהורים העוסק ביחס בין המידות הטובות להצלחה בחיים, מאת כמה יהודים חכמים ומוצלחים, ביניהם חתן פרס נובל פרופ' ישראל אומן, הפסיכיאטר הידוע הרב ד"ר אברהם טברסקי, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי ועוד.

הכותבים מדגישים, איש איש לפי סגנונו, שלמעשה גם החברה החומרנית וההישגית שלנו מעריכה הרבה יותר אנשים מוסריים ואנושיים מאשר אנשים מצליחנים קרים וריקים, ושהאנושיות החיובית היא הדרך האופטימלית להצלחה. כל אחד מתשעת הכותבים מציג את התובנות שלו, כולל הצעות מעשיות לשיפור התפקוד האנושי הכללי, כאשר אצל כולם נמצאים ברקע החינוך והערכים היהודיים.

הספר כתוב בקלילות ובחן, והרבה יש ללמוד ממנו. העורך מסכם באחרית הדבר שלו שאופי ממאיר עלול גם להרוג – רגשות שליליים, מתח, דיכאון וכדומה פוגעים באופן קשה בבריאות, וזו סיבה נוספת לדעתו להקדיש את הזמן והמאמץ והמודעות לשיפור הכישורים האנושיים-ערכיים, שבמרכזם שביל הזהב של הרמב"ם ויישומו בתחומים השונים של חיי היומיום.

[email protected]