ימ"מ
ימ"מפלאש 90

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, התייחס היום (שלישי) לחיסול רוצחי שלושת הנערים הלילה בחברון ואמר כי "כוחות ומאמצים רבים הושקעו בחשאי במשימה". 

"על כל פעיל טרור מבית ומחוץ לדעת שזרועה הארוכה של מערכת הביטחון, על כל גופיה, ארוכה ונחושה מתמיד ואין איש שיצליח לחמוק ממנה, היינו חייבים זאת לציבור כולו ובמיוחד למשפחות השכולות שאיבדו את היקר להן מכל", אמר המפכ"ל במהלך טקס לכבוד השנה החדשה עם לוחמי משמר הגבול.

במהלך הלילה חיסלו לוחמי הימ"מ (יחידה משטרתית מיוחדת) את המחבלים שחטפו את שלושת הנערים, אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער. בתום מצוד שארך שלושה חודשים הגיעו לוחמי הימ"מ לבית באזור חברון, במקום התפתח קרב יריות בין המחבלים מרואן קוואסמה ועמאר אבו עיישה לכוח, בסיומו חוסלו השניים.

"לאחר חטיפת הנערים הבטחנו למשפחות השכולות ולעם ישראל כי לא ננוח ולא נשקוט עד שנשים יד על הרוצחים הארורים. כוחות ומאמצים רבים הושקעו בחשאי במשימה. ואכן, היום לפנות בוקר, לאחר מאמץ רצוף וממושך ושיתוף פעולה של כל זרועות הביטחון, סגרו לוחמי הימ"מ בשם כל עם ישראל את המעגל. בפעילות זו הוכיחו שוב לוחמי הימ"מ כי מדובר ביחידה מיוחדת במינה. זוהי רוח היחידה, וזו רוח משמר הגבול".

בטקס הרמת הכוסית לראש השנה, הוענקו גם דרגות לקצינים המשרתים בחיל. בטקס נכחו השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', מפקד מג"ב ניצב עמוס יעקב, קצינים, לוחמים, מתנדבים, המשפחות השכולות, גמלאים ואורחים נוספים. "לכבוד הוא לי להגיע לכאן למטה משמר הגבול, מטה של חיל מצוין ואיכותי, ולברך אתכם קצינים, לוחמים ומתנדבים יקרים לרגל השנה החדשה הבאה עלינו לטובה", אמר המפכ"ל.

המפכ"ל הוסיף: "למשטרת ישראל בכלל, ולמשמר הגבול בפרט, יש תרומה מכרעת לשמירה על החוסן הלאומי של מדינת ישראל. משמר הגבול הינו כוח רב תכליתי, שלוחמיו מוצבים לא אחת בחזית העשייה של משטרת ישראל. לאורך הגבולות במרחבי התפר בלב שטחים עוינים. שוטרי מג"ב מסכנים מידי יום ביומו את גופם וחייהם למען האזרח, בהגנה על ביטחונו האישי ואיכות חייו".

"השנה הקרובה מזמנת לנו אתגרים לא פשוטים. נכונו לנו עוד ימי מבחן. אך גם היום, ואולי צריך לומר במיוחד היום, עם תחילתה של שנה חדשה אין לי ספק שנצליח. אני מברך את כלל הקצינים והלוחמים מקבלי הדרגות ומאחל לכם הצלחה. אני מאחל לכולנו שנה של התעצמות ארגונית, שנה בה נעצב יחד משטרה טובה יותר, שירותית יותר, יעילה וחזקה יותר משנה קודמת, כדוגמא ומופת לכל ארגון ציבורי במדינת ישראל".