נעדר. אריה דרעי
נעדר. אריה דרעיצילום: פלאש 90

יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי, דוחה את הטענות לפיהן תמך "תמיכה פסיבית" בהסכמי אוסלו.

בשיחה עם אתר "בחדרי חרדים" אמר דרעי לקראת ראש השנה, "אני רוצה לשים מאחורי את היריבות ארוכת השנים עם גיבורי הארץ הזו, המתיישבים בכל חלקיה של ארץ ישראל.

הואשמתי, על לא עוול בכפי, בתמיכה פסיבית בהסכמי אוסלו. לא היה ולא נברא. אלו המשלבים את תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל ראויים לכל שבח. בפרוש השנה החדשה אני שם מאחורי את כל ההשמצות, הגידופים והחרפות האישיות, סולח להם בלב שלם, ומושיט להם יד וחיבוק גדול למען העם והארץ".

בכיר בתנועת ש"ס הגיב הלילה לדברים ומסר, "ללא תנועת ש"ס, בהנהגתו של דרעי, הסכם אוסלו לא היה עובר, ובזמנו על כך הייתה גאוותו של דרעי.  השבר בין דרעי למתנחלים הוא עמוק, עמוק מאוד. על הטעויות של דרעי התנועה משלמת ועוד תשלם לצער כולנו".

נזכיר כי זו לא הפעם הראשונה שדרעי מתנער מהסכם אוסלו. בשנת 2013 אמר דרעי בראיון לערוץ 7 כי הניסיון להדביק לו את הסכמי אוסלו הוא שקרי.

"שקר שחוזרים עליו הרבה פעמים נעשה כאילו אמת. עכשיו כבר עשו אותי לא סתם תומך בהסכמי אוסלו, עשו אותי מהוגי הסכמי אוסלו. אני הקטן סיפרו לי על הסכם אוסלו שעתיים לפני ישיבת הממשלה, ואני לא קורא אנגלית אז הייתי צריך לבקש ממישהו שיתרגם לי את זה. בהצבעה הראשונה על ההסכם נמנענו בעקבות בקשה ישירה של רבין מהרב עובדיה יוסף, אשר פסק ש'שב ואל תעשה עדיף'. אולם, מאז אותה הצבעה בכל שאר ההסכמים התנגדנו, לאורך כל הדרך".

דרעי אמר כי בכל שנות פעילותו הפוליטית השקיע בציבור המתיישבים ביו"ש מאחר והוא חושב כי מדובר "בשליחים האמיתיים של עם ישראל". דרעי הדגיש כי אין תהליך מדיני ואין כל סכנה לפינוי ישובים בשנים הקרובות.

דרעי: הסכם אוסלו מת