אורי אריאל על רקע הצעקות והדי הפיצוצים

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל (הבית היהודי) עלה הבוקר (רביעי) להר הבית לרגל ראש השנה.

את ביקורו של השר ליוו התפרעויות המונית של ערבים. הם קיללו את השר ואנשיו וקראו לעברו קריאת גנאי.

תוך כדי הביקור החלו עשרות צעירים ערבים לירות זיקוקים לעבר כוחות המשטרה בשער המוגרבים. כוח של שוטרי יס״מ ולוחמי מג״ב נכנס לשטח הר הבית והדף את המתפרעים, שניסו להתיז לעברם חומר בלתי מזוהה.

עשרות המתפרעים שהציבו מבעוד מועד חסימות על ההר, החלו ליידות אבנים ובלוקים לעבר השוטרים, והמשיכו בירי הזיקוקים. הכוח שפעל במקום הצליח להשתלט על המתפרעים ולהשיב את הסדר. מספר שוטרים נפגעו קל מאבנים וזיקוקים וטופלו במקום. הביקורים בשטח הר הבית מתקיימים כסדרם.

"הריבונות בהר הבית בידינו ואנו מחוייבים לחזק אותה", אמר השר אריאל. "לא ייתכן שפורעים ינצלו פעם אחר פעם את קדושת המקום למהומות, התפרעויות ופגיעה ביהודים. אני מאחל לנו שבשנה הבאה עלינו לטובה מדינת ישראל תדע לחזק את הריבונות בהר הבית, למנוע את התפרעויות והשתוללות הערבים ותאפשר כניסה חופשית ליהודים ולכל מי שמעוניין בכך".

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' סייר הבוקר בעיר העתיקה וברובע היהודי בירושלים, במקביל להתפרעויות בהר הבית. "היה חשוב לפתוח את הר הבית לתנועת יהודים", אמר השר. "מחוז ירושלים של המשטרה עשה הכול כדי לאפשר זאת, ובאמת מגיעים לכאן רבבות מתפללים".

לדבריו, בחודשים האחרונים יש ניסיונות רבים לפגוע בביטחון תושבי השכונות בירושלים, "יש מאמץ גדול של המחוז, נעצרו מאות אנשים וישנה ירידה של 30% בזריקות אבנים וידויי בקבוקי תבערה הופסק לחלוטין", טען.

אהרונוביץ' קרא לעם ישראל לצאת לבלות וליהנות בתקופת החגים והבטיח כי "המשטרה תהיה בכל מקום".