מאות מתושבי הפריפריה השתתפו אמש (שני) בסיור סליחות ייחודי שהתקיים בסמטאות העיר העתיקה בירושלים. 

הסיור התקיים בהשתתפות השר לאזרחים וותיקים, אורי אורבך, סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, וח"כ שולי מועלם רפאלי כחלק מפרויקט 'פוקוס-שמים את העם במרכז' שהחל בחודש שעבר ביוזמת סגן שר החינוך, אבי וורצמן, כאשר על ניהול הפרויקט אמון שמעון חזן.

במהלך הסיור שמעו המשתתפים שירים ותפילות לכבוד חודש הרחמים והסליחות והתכבדו באמירת סליחות בכותל המערבי.

השר אורבך אמר במהלך הסיור "הפרויקט הוא עוד נדבך חשוב בהנפת הדגל החברתי של הבית היהודי. יש משמעות עצומה בהנגשת פעילויות תרבות וחינוך, סיורי מורשת והעשרה לתושבי הפריפריה שאין להם יכולת כלכלית לצרוך אותן. אני מברך על כך וקורא לכולם ובעיקר כמובן לאזרחים הוותיקים לצאת מהבית ולהתחבר אלינו". 

הרב בן דהן בירך על היוזמה "אנו ניצבים פה למרות הטילים ולמרות כל האויבים, יהודים מכל רחבי הארץ, אנו ניצבים ועומדים כאן לעולם. התקבצנו כאן מדימונה, משדרות, מצפת כדי לחזק ולהתחזק. כמו בפיוט אחות קטנה שפותח את תפילות ראש השנה, שמרמז על האחווה בעם ישראל, גם כאן כולנו אחים כל עם ישראל. אנחנו מתחברים השנה לארץ ישראל בשנת השמיטה ולתורת ישראל". 

ח"כ מועלם אמרה כי "מדובר בפרויקט חשוב ומשמעותי שמהווה חוט מקשר בין כלל האוכלוסיות בארץ. זהו צעד מבורך שייתן יותר חינוך, ערכים, תרבות ומורשת לערים המרוחקות יותר".

בחודש האחרון, מאות אוטובוסים מהצפון והדרום עשו דרכם לירושלים במסגרת הפרויקט שהתחיל ביוזמת סגן שר החינוך אבי וורצמן. בשבועות האחרונים הפרויקט תפס תאוצה ומספר המשתתפים גדל משבוע לשבוע. בחודש האחרון, כ-10 אלפים תושבים מכל הארץ עלו לסיורי סליחות בירושלים, בהם אלפי עולים חדשים, אזרחים ותיקים ובני נוער חילוניים ומסורתיים. בסיור שנערך אתמול השתתפו קבוצות תושבים מדימונה, צפת, לוד, בית שאן, מצפה רמון, נהריה, קרית שמונה ירוחם ושדרות בהם ילדים, נוער ומבוגרים.

המשתתפים צפו במופע של השחקן/זמר גולן אזולאי בתיאטרון ירושלים ומשם יצאו לרובע וסיימו בעצרת המרכזית לזכרו של הרב מרדכי אליהו.

סגן השר וורצמן מדגיש כי "העם הצביע ברגליים לטובת מורשת והיסטוריה יהודית. מטרת הפרויקט הינה להעניק הזדמנות אמיתית לתושבי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית ליהנות מפעילויות תרבות וחינוך, זהות יהודית, ומורשת ישראל ולהנגיש פעילויות אלה למגוון אוכלוסיות, החל מהגילאים הרכים וכלה בבני הגיל השלישי. לשמחתי נפלה בחלקי ההזדמנות והזכות לקדם את הפרויקט, שימשיך ויתעצם ויכלול שלל פעילויות חווייתיות נוספות למען תושבי הפריפריה".

המנהל הארצי של הפרויקט, שמעון חזן, מציין כי "הפרויקט נובע בראש ובראשונה מהרצון לומר לתושבי הפריפריה - אכפת לנו באמת, ונעשה הכול על מנת להצעיד את תושבי הפריפריה למרכז החברתי של מדינת ישראל".