אבוטבול מנקה
אבוטבול מנקהצילום: לשכת ראש העיר

אלפי תלמידים מ-40 בתי ספר ו-10 גני ילדים בבית שמש, יצאו השבוע לפעילות ניקיון ואיסוף אשפה בשטחים הפתוחים של העיר, כחלק מ"יום הניקיון הבינלאומי".

ביום הניקיון יוצאים תושבים ותלמידים לאסוף פסולת משטחים ציבוריים כמו חורשות טבע ושטחים פתוחים בסמיכות לבתי הספר. הפעילות מתקיימת בשיתוף פעולה עם קק"ל שמביאים את הציוד לאיסוף, כפפות בד ושקיות אשפה אקולוגיות מתכלות.

יום הניקיון הינו פרויקט של הארגון הבינלאומי "מנקים את העולם". אבי ברכה מנהל היחידה האזורית לאיכות סביבה פנה למנהלי בתי הספר וציין כי הרעיון הוא חיזוק מודעות התושבים והתלמידים לשמירת ניקיון הסביבה.

''השתתפות תלמידים בניקיון סביבתי מעלה את המודעות לשמירה על ניקיון הרחוב והסביבה", הסביר, ''ילד שהרים עטיפת וופל בגינת המשחקים, יזכור בפעם הבאה להשליך את הפסולת לפח במקום להשאיר אותה ברחוב או בגינה''.

במטרה לסייע למאמץ ההסברתי, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול וממלא מקומו מאיר בלעיש הממונה על איכות הסביבה, הראו לילדים דוגמא אישית, והשתתפו ביום הניקיון ביחד עם ילדי תלמוד תורה ''נווה צבי'' של החינוך העצמאי.

התלמידים קיבלו הסבר מקיף מראש העיר על חשיבות השמירה על ניקיון הסביבה ואמר להם כי אם כל אחד ואחד יקפיד לא ללכלך את סביבתו, התוצאה תהיה טובה לכולם.