רגב ואהרונוביץ'
רגב ואהרונוביץ'פלאש 90

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב (הליכוד) התייחסה בצהריים (שלישי) לדברי השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לפיהם הוא מתכוון למנות מפכ"ל שלא משורות המשטרה. 

"הופתעתי לשמוע על הצהרתו של השר לביטחון פנים על מינוי מפכ"ל שלא משורת המשטרה", אמרה רגב וטענה כי "זוהי סטירת לחי למשטרה והבעת אי אמון במפקדיה, זוהי טעות חמורה המעבירה מסר למפקדים בדרגים השונים כי לא משנה כמה תשקיעו וכמה תתמקצעו, ימונה מפכ"ל שלא מכיר את הארגון".

"לא יעלה על הדעת שימנו רמטכ"ל שלא שירת בארגון וכך נכון גם למשטרה", הסבירה יו"ר ועדת הפנים. ''אני קוראת לשר לביטחון פנים למנות מפכ"ל מתוך הארגון ולגבות את המשטרה, במקביל לטיפול בבעיות הדורשות מענה והתייחסות נקודתית ומערכתית". 

מוקדם יותר היום התייחס השר אהרונוביץ' לטלטלה במשטרה, בעקבות פרישת הקצינים הבכירים בחודש האחרון. אהרונוביץ' הבטיח כי בקרוב ימונה מפקד חדש למשטרת ירושלים במקומו של ניצב יוסי פריינטה והבהיר כי נדרשת ''רוח חדשה'' במשטרה.

''ימים לא קלים עוברים על משטרת ישראל, אבל יש לי אמון מלא ומוחלט במפכ"ל המשטרה שיעבור את המשבר הזה", אמר השר. ''התופעות בצמרת המשטרה מטרידות אותי ואני נחרץ להתמודד איתם ולהביא רוח אחרת למשטרה. מי ששם את טובתו ולא את טובת המדינה לנגד עיניו לא יישאר במשטרה".