יסגר ליומיים. משרד הרישוי
יסגר ליומיים. משרד הרישויצילום: פלאש 90

עובדי משרד התחבורה ומשרד התיירות ישבתו מחר (רביעי), כחלק מצעדי ההזדהות שנוקטים עובדי המדינה בעקבות משבר הדואר ומאבקם של עובדי הקבלן.

במסגרת השבתת משרד התחבורה, לא יינתן מענה טלפוני ולא תתאפשר קבלת קהל בשלוחות המשרד ובמשרדי הרישוי.

עובדי משרד התיירות לא ישתפו פעולה ולא יקיימו קשרים עם חברות חיצוניות, יופסק המו"מ בנוגע לשינויים מבניים במשרד, לא יועברו תשלומים לספקים חיצוניים ולא יינתנו דיווחים לחשבויות המדינה השונות.

השביתה בשירות המדינה קשורה לסכסוך שהכריזה ההסתדרות לפני מספר שבועות בגין מה שהיא הגדירה, "ההתנהלות החד-צדדית של המדינה בכל הנוגע לרפורמות ושינויים מבניים". בהסתדרות מוחים נגד תופעת עובדי הקבלן ומדיניות "הדלת המסתובבת" שבה נוקטת לטענתם המדינה, תוך הנצחת תבניות העסקה פוגעניות.

עובדי הדואר מחריפים גם כן את עיצומיהם. תופסק חלוקת הדואר הרשום בכל רחבי הארץ, לא יהיה טיפול בשירותי הדואר של משרדי הממשלה, לא יינתנו שירותי דואר דיפלומטי לשגרירויות והנציגויות הזרות בישראל, לא יתאפשר עדכון העברת בעלות על רכב בסניפי בנק הדואר ובמשרד התחבורה, ולא יהיה טיפול במערך הקנסות של מערכת בתי המשפט, משטרת ישראל והרשויות המקומיות.

במקביל יפגינו מחר מאות מעובדי הדואר ברחבת הסינמטק בתל-אביב.

מנגד, עובדי בתי המשפט אשר שבתו היום ובהם עובדי המינהל והמזכירויות, קלדניות, מדור פלילים ומדור פקסים ישובו מחר לעבודה סדירה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום כי "ההסתדרות בשיתוף עם ועד העובדים הייתה הראשונה לטעון שיש לשפר את השירות בדואר, ואף נתנה לכך יד במסגרת ההסכם שהושג. אני קורא כעת לשר התקשורת לגלות אחריות ולאשר את ההסכם. רק חתימה, ללא דיחוי, תהווה בשורה אמיתית ל- 7,000 משפחות ערב החג. יש להציל את הדואר ויפה שעה אחת קודם, למען העובדים והציבור בכלל".