מקווה לאפיק מדיני. יחימוביץ'
מקווה לאפיק מדיני. יחימוביץ'פלאש 90

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) תוקפת את חוק ההסדרים שפורסם הערב לפיו יהיה קיצוץ בתקציב המדינה לשנת 2015 בגובה של 3.7 מליארד.

"זו פוליטיקה ישנה ועלובה", אמרה יחימוביץ', "במקום להודיע על ביטולו של ספר הגזירות העבש הזה, בחר לפיד לנצל אותו כדי לפגוע בצעירים בכלל ובהורים צעירים בפרט, בילדים ובחיילים משוחררים".

"הקפאת יום לימודים ארוך וביטול סבסוד הצהרונים, יחד עם הקיצוץ הרוחבי בחינוך והיעדר מוחלט של התמודדות עם הצפיפות בכיתות – משמעותם הרס מערכת החינוך ועוד תשלומי הורים. ההחלטה לתבוע עבודה רציפה של שנתיים כתנאי לדמי אבטלה לצעירים פוגעת בבטן הרכה של מי שסובלים יותר מכל מחוסר ביטחון תעסוקתי והכנסה נמוכה: בחיילים משוחררים, ובאנשים צעירים שמנסים לשרוד בתוך עולם עבודה קשה שמשופע בגילאים האלה במשרות קבלן ועבודות חלקיות בשכר נמוך, אשר לעתים קרובות אינן מאפשרות רצף תעסוקתי של שנתיים".

יחימוביץ' תמהה מדוע בחר לפיד לבעוט דווקא במי שרבים מהם העניקו לו את קולם מתוך אמונה שאכפת לו מגורלם, "יכול להיות שהצעירים שרואה לפיד באים מבתים מבוססים וממילא אינם נזקקים לדמי אבטלה שהם מכשיר מאוד יעיל דווקא בידי אנשים חרוצים המעוניינים לעבוד, אך זקוקים לרשת ביטחון סבירה, בעודם נלחמים מול מחירי שכירות מטורפים, ונקודת פתיחה מאוחרת ממילא בגלל השירות הצבאי". 

עם זאת, ציינה יחימוביץ' כי כל הגזרות 'המרושעות' של חוק ההסדרים מתגמדות "לעומת הפארסה של התקציב עצמו, אשר בשום צורה ובשום להטוטים לא מתכנס אל ההבטחות הדמיוניות של לפיד. לו התקציב הזה היה דוח או תוכנית עבודה של חברה עיסקית, לא היה בנמצא רואה חשבון שהיה מוכן לחתום עליו".