משה מלקו הי"ד
משה מלקו הי"דדובר צה"ל

משה מלקו מירושלים, מאגיסט בפלוגת ההנדסה של גולני נפל במבצע "צוק איתן" תוך לחימה בשכונת סג'עייה, כשהוא בן 20. כעת, באולפנת בני עקיבא פסגת זאב החליטו להקים קרן לעילוי נשמתו שתעזור למשפחות נזקקות.

התלמידות החלו להפעיל את הקרן ומגייסות בימים האלו כספי פדיון כפרות.

"שתי אחיותיו של משה מלקו קשורות לאולפנת פסגת זאב, אחת לומדת כאן והשנייה סיימה והיא בוגרת של המקום", מספר עמיחי רובין, המנהל האדמיניסטרטיבי באולפנה. "כבר לפני מותו של משה הכרנו את המשפחה, משפחה צנועה ושקטה. לאחר שנודע לנו על מותו חשבנו על דרך יפה להנציח אותו, שתעזור למשפחות הנזקקות של תלמידות באולפנה, כך עלה הרעיון לקרן המלגות. מי שעומד בראש הקרן ומלווה אותה זה ראש האולפנה, הרב רפי קופרשטוך".

רובין מוסיף לספר, "כל התלמידות שותפות ביחד לעשייה והצלחת הקרן. הן לומדות על דמותו של משה דרך העשייה. משה היה אדם שמאוד אהב לעזור לזולת, חברים שלו מהצבא אמרו שהוא תמיד חשב על האחר לפניו. גם במצבע 'צוק איתן' התלבטו מי יכנס לעזה ומשה אמר שאין מצב שהוא לא נכנס ותורם את חלקו במבצע, ושם הוא נהרג. זהו הרעיון של הקרן, להמשיך את דרכו של משה, לבוא ולעזור לאחרים".

"בימים אלו אוספות הבנות כפרות. לאחר מכן, הקיוסק שהן מקיימות באולפנה יכניס כסף לקרן והן ימצאו דרכים נוספות לגייס כספים כתרומה. זה הולך להיות פרויקט חברתי גדול".