שר הבינוי והשיכון אורי אריאל מתכוון להמשיך, להשקיע ולפתח את הישובים מעבר לקו הירוק.

בטקס קביעת מזוזה לפרויקט "חורשת האקליפטוס" בפרדס חנה-כרכור שקיימה חברת באמונה התייחס השר לבניה בשטחים.

"יפה מאד שמראים לנו את הפרויקט הגמור, אבל נשמח שתספרו לנו על הפרויקט הבא", אמר השר אריאל בפנייתו לישראל זעירא מנכ"ל החברה שהיתה בין יזמיות הפרויקט. "ישראל ציין את זה שיש לבנות משני צידי הקו הירוק", המשיך השר, "אני לא יודע מה זה קו ירוק. נגמר הסיפור הזה, זה אנכרוניסטי לגמרי. צריך לבנות בכל מקום. צריך לבנות באריאל, אפרת כמו-גם בכרמיאל וערד וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

דברים אלו עולים בקנה אחד עם פעילות משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל. אתר שיווקים 2014-2015 חדש שחנך לאחרונה משרד הבינוי והשיכון אשר נועד להציג את יחידות הדיור ששווקו בשנתיים האחרונות, הכליל את שטחי הקו הירוק ורצועת עזה בתוך מפת ארץ ישראל השלמה.

גם נתונים שפורסמו לאחרונה מציגים מדיניות דומה, לפיהם מתחילת השנה שיווקה רשות מקרקעי ישראל קרקעות לבניית 2,300 יחידות דיור בהתנחלויות, זינוק של 866% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מתוך 16.5 אלף יחידות דיור שווקו 14% מהן שווקו בהתנחלויות.

בחברה מציינים, כי בין 2000 הדירות שהיא בונה ברחבי הארץ, ישנן בין היתר דירות באפרת ואריאל וירושלים. הפרויקט המשמעותי מוקם בחריש על-ידי חמש עמותות אותן מנהלת חברת באמונה לבניה של למעלה מ-1,000 דירות.

בטקס התייחס שר השינוי והשיכון גם לעניין מחירי הדיור והעריך כי בשנת 2015 מחירי הדיור ירדו. "אנחנו משקיעים בתחום הדיור מיליארדי שקלים. הן בשתי התוכניות מע"מ אפס ומחיר מטרה. כמו-כן בשל תוכנית נתיב לדירה שהוא פרויקט תחבורתי ובפתרון חסמים של מט"שים ושל פרויקטים נוספים המביאים לאפשרות לבנות בכל רחבי הארץ", הסביר השר אריאל.