המ"פ מסכם את האירוע

לוחם משמר הגבול סמ״ר אלמוג אוחנה, מפקד צוות המחסום בכפר תפוח שבשומרון, מספר הערב (חמישי) כיצד נמנע פיגוע קטלני כשעצרו לבדיקה שני פלסטינים וגילו אצלם שלושה מטעני חבלה, אקדח מאולתר, סכינים ודוקרן.

''שני צעירים פלסטינים הגיעו לתחנת אוטובוס הנמצאת סמוך למחסום תפוח מכיוון שכם. העברתי דיווח לזוג לוחמים נוסף שמוצב סמוך לתחנה. הלוחמים הגיעו אליהם על מנת לבדוק אותם, כשבתחילה הם טענו כי פניהם מועדות לרמאללה", סיפר.

אוחנה שיחזר כי בזמן הבדיקה, אחד המחבלים ניסה לשלוף אקדח לעבר הלוחמים. "לוחמת מג״ב דרכה את הנשק וכיוונה לעברו בזמן שלוחם שהיה עמה העיף את האקדח מידו של המחבל.

"שני החשודים נעצרו במקום", שחזר אוחנה. "הכוח הבחין בתיק גב שחור על גבו של אחד החשודים, שסירב להיענות לדרישות הלוחמים ולפתוח אותו. הלוחמים זיהו חוטים בתוך התיק, הבינו שמדובר במטען, בודדו את הזירה, הרחיקו אזרחים שהיו בתחנה והזעיקו חבלנים".

הזירה ליד צומת תפוח

מספר דקות מאוחר יותר הועברו המחבלים לחקירת שירות הביטחון הכללי. כוחות גדולים של משטרה, משמר הגבול וצה״ל הגיעו לזירה וסגרו אותה. חבלנים של מג"ב איו"ש נטרלו את המטענים.

רפ״ק אסי יונה, מפקד פלוגת מג״ב המאיישת את מחסום תפוח בכל ימות השנה, אמר כי "בזכות ערנותם ומקצועיותם של הלוחמים והפעולה האמיצה ברוח החתירה למגע, נראה שנמנע פיגוע גדול וניצלו חיי אדם״.