צוות בניה
צוות בניהמתוך הפייסבוק

יוזמה של שני נערים הופכת לגל של תרומה והתנדבות לקראת חג הסוכות המתקרב, והכול מוקדש לזכרם של "שני בניה", בניה שראל ובניה ריין הי"ד.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם שחר זאדה, בן 17 מגבעתיים, שהגה יחד עם חברו את המיזם לבניית סוכות עבור מי שזקוק לסיוע בכך.

זאדה מספר כי הרעיון ששמו "צוות הבונים" נועד לשלוח צוותים של מתנדבים שיבנו סוכות ברחבי הארץ עבור כל מי שאינו יכול, אם מפאת חולי, גיל מבוגר, נכות, היעדרו של בן משפחה שיוכל לבנות את הסוכה וכיוצא באלה. הפניות מגיעות מהמבקשים וזאדה וחבריו שולחים את הצוותים למשימה.

הרעיון כולו החל עם בנייתה של סוכת סניף גבעתיים של בני עקיבא. תוך כדי הבנייה עלה הרעיון להגיע אל סוכותיהם של נזקקים במקום להמתין שאלה יבואו לסוכת הסניף.

בדבריו מציין זאדה כי כאשר הוקם המיזם היעד היה סיוע ותמיכה לתושבים באזור מגוריהם, קרי תל אביב וגבעתיים, אך מהר מאוד הוברר שהביקוש רב ומגיע מכל רחבי הארץ, מחברות ועד עכו, מירושלים ועד חיפה. על מנת לייעל את המיזם יצרו זאדה וחבריו קשר עם צוותי מתנדבים הקיימים כבר בעבר ברחבי הארץ והם "תופרים" את הקשר בין מבקשי הסיוע למתנדבים.

בדבריו הוא מספר על ערים שבהן יש מיעוט מבקשים לעומת ריבוי מתנדבים ולהיפך ובמציאות כזו יש לשדך בין ערים שכנות על פי הצורך.

זאדה מספר על המיזם ששמעו מתגלגל והולך וכיום הוא כבר מונה 80-90 בני נוער מתנדבים הנשלחים למשימות ברחבי הארץ. למזלו עיקר הפניות הגיעו בימים שהוא באופן אישי כבר יצא לחופשת החג. נראה שאם היוזמה הייתה תופסת תאוצה קודם לכן הרבה זמן ללימודים לא היה נשאר לו.

על הקשר בין היוזמה ל"שני בניה" שעל שמם מתקיים המיזם כולו, אומר זאדה כי מאחר ומדובר בשני לוחמים שהיו באופיים מנהיגים שביקשו לתרום למען כולנו ולהילחם למען כולנו טבעי היה להקדיש לזכרם מיזם שכולו התנדבות ועזרה חברתית.