ביתר עילית
ביתר עיליתפלאש 90

"אין שום סיבה לערוך קניות מחוץ לעיר. החנויות בעיר לא רק מציעות מבחר שאינו נופל במאומה מירושלים, אלא גם זולות באופן משמעותי מחנויות מחוץ לעיר", כך אמרו השבוע בעלי העסקים בביתר עילית, בכינוס הראשון של 'הפורום לקידום העסקים שעל ידי לשכת ראש העיר'.

הפורום, שנוסד כחלק ממאמצי העיריה לדאוג לקידום בעלי העסקים בעיר, יעסוק בשלל הנושאים הרלוונטיים לפעילות ולשגשוג העסקים בביתר עילית, ולדברי ראש העיר מאיר רובינשטיין העומד מאחורי הקמתו, הפורום יהיה גם גוף מייעץ לעיריה בנושאים הקשורים לעסקים, וגורם מקשר בנושאים השונים שעל הפרק.

הגוף הנבחר, ייפגש בתדירות עם ראש העיר וצוותו, יחדיו ילבנו את הבעיות השונות, יעלו רעיונות, ויקיימו דיון ושיח שוטף, במטרה להגיע יחדיו ליעד של שגשוג וצמיחה עסקית. לשם כך, נבחרה קבוצה מצומצמת של בעלי עסקים מהעיר, המייצגים מגוון מייצג ומאפיין של העסקים בביתר עילית. בשבוע שעבר כבר נערך המפגש הראשון.

"אנחנו פה כדי לשמוע רעיונות מבעלי העסקים, לשפר את מצב העסקים בעיר, ולסייע להם ככל הניתן. פתחנו פה שולחן עגול עם בעלי העסקים, כדי לשמוע ולייצר שיח ביניהם לבין העיריה", אמר ראש העיר.

במהלך הדיון, שטחו הנוכחים את הבעיות השונות העומדות על הפרק בפני בעלי העסקים בעיר, בראש ובראשונה של תושבים העורכים קניותיהם מחוץ לעיר. "ישנם תושבים מיישובי גוש עציון המגיעים לערוך קניות בביתר בגלל המחירים הזולים בה. לא הגיוני שתושבים בביתר ייצאו החוצה לערוך את קניותיהם".

לדברי בעלי העסקים, "המחירים בביתר כל כך נמוכים, שמתח הרווחים קטן מאוד. אלו שיוצאים לקנות מחוץ לעיר, לא רק משלמים יותר ביוקר, אלא גם מקשים על קיום העסקים בעיר ועל התפתחותה הכלכלית, שזהו בוודאי אינטרס משותף גם לתושבים".