הרודיון
הרודיוןיעל זילברשטיין

גן לאומי הרודיון

בתקופת המרד הגדול כבשו הקנאים את ההרודיון והפכו את המקום לאחד מבסיסיהם. בזמן שהותם במקום בנו בית כנסת על מבנים קיימים ושרידיו ניכרים עד היום. בתקופת מרד בר כוכבא חצבו הלוחמים היהודים בבטן ההר מערכת מסועפת של מחילות. חלק מהמערכת הזאת מוארת ופתוחה כיום לביקורי קהל.

מיקום: למגיעים מירושלים, לפני הכניסה לשכונת הר חומה, פונים במעגל התנועה ביציאה השנייה ימינה, נוסעים כ-7 ק"מ בכביש מס' 356 מהר חומה לכיוון תקוע- נוקדים וכ-2 ק"מ לפני צומת תקוע פונים שמאלה בעקבות השילוט להרודיון עד מגרש החנייה.

אל מול הנוף הקסום של מדבר יהודה ניצב אחד הארמונות המרשימים של העת העתיקה - ארמונו של המלך הורדוס. מי היה הורדוס? גאון או משוגע? מלך היהודים או עבד הרומאים? סיפורו המרתק של "המלך הבנאי" ב"חיים שכאלה" למלך הורדוס - תאטרון "מקום" יפגיש אתכם עם המלך ודמויות מעברו במסע ססגוני ומצחיק אל העבר. 

היכן: גן לאומי הרודיון

מתי: בימים ראשון– שלישי 12.10 – 14.10 בשעות 10:30 12:30 14:30

סיורים מודרכים: ייצאו בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

צילום: עמיר אלוני

 אתר הר גריזים

הר גריזים נמצא מדרום לשכם ולעיר הרומית ניאפוליס ומתנשא לרום של 886 מ' מעל פני הים. להר הגיעו שתי דרכים מרכזיות, אחת מצפון מאזור שכם והשנייה מדרום.

הר גריזים משתרע על שטח של כ- 400 דונם ומכיל את שרידיה של העיר ההלניסטית ואת הכנסייה והמתחם הביזאנטי.

בחפירות הארכיאולוגיות שמתנהלות זה שנים בהר גריזים הוכח שהמתחם המקודש הראשון נבנה במאה החמישית לפנה"ס ולא כמאה שנה מאוחר יותר בימי אלכסנדר מוקדון כפי שמספר יוסף בן מתתיהו.

ההיסטוריון ישעיהו קדוש עולה לרגל לפסגת ההר ופוגש חברים במסע מחקר: על מה שומרים השומרונים? האם הר גריזים הוא באמת מרכז העולם? למה יותם קילל את אחיו על הר ברכה? מי הכהן שעזב את ירושלים בעקבות האהבה? ומי לכל הרוחות הוא אמנון?

מתי: בימים ראשון – שלישי  12.10 – 14.10 הצגות בשעות  11:00 ו 13:30 

סיורים מודרכים ייצאו בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

דרכי הגעה: גן לאומי הר גריזים נמצא ליד הישוב הר ברכה שבשומרון. מאריאל - דרך כביש 505 לצומת תפוח, שם פונים שמאלה. מירושלים - נוסעים בכביש 60 צפונה עד צומת תפוח, שם ממשיכים ישר. מצומת תפוח ממשיכים צפונה דרך הכפר חווארה עד צומת מחנה חורון, בכיכר פונים שמאלה לפי השילוט ליישוב ברכה ולאתר הר גריזים

צילום: דורון ניסים

גן לאומי קומראן

מסע תיאטרלי לכל המשפחה. לפני 60 שנה נכנס נער בדואי למערה חבויה במצוקי מדבר יהודה ומצא בה כדי חרס עתיקים ובהם סוד בן 2000 שנה! תיאטרון "מקום" לוקח אתכם למסע חווייתי ומצחיק בעקבות סוחרי עתיקות, סוכני מוסד, ציידי אוצרות וארכיאולוגים, שכולם רוצים לשים את היד על דבר אחד - המגילות הגנוזות של קומראן.

היכן: גן לאומי קומראן

מתי: בימים ראשון– שלישי 12.10 – 14.10 בשעות: 10:00, 12:00, 14:00.                                 

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה, חינם למנויים.

במסגרת שיתוף פעולה של רשות הטבע והגנים והמשרד לשירותי דת יעמדו לרשות המבקרים סוכות כשרות ברחבי הגנים הלאומיים ושמורות הטבע