חוגגים בחברון
חוגגים בחברוןדוברות היישוב היהודי בחברון

ביישוב היהודי בחברון מתרגשים לקראת אירועי חול המועד סוכות הצפויים להתקיים בימים ראשון ושני הקרובים.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר אשי הורוביץ ממארגני האירוע כי האירוע בחברון הוא מיוחד במינו, "אנשים יכולים להגיע ולממש את כל מה שהם צריכים לחוויה המשפחתית - הופעות, הפעלות לילדים, סיורים באתרי היישוב היהודי בחברון ובאזור ועוד".

הוא סיפר כי לילדים תתקיים פעילויות מיוחדות בהם רכיבה על חמורים, מתחם ענק של מתנפחים, הצגה של טוביה ומתי ועוד.

גם למבוגרים תתקיימנה הפעלות בהם כתבי חידה, סיור בקסבה - אזור שנפתח במיוחד לסיור יהודים בחול המועד. כמו כן תתאפשר תפילה על קבר עתניאל בן קנז.

בהופעה המרכזית של האירוע שתתקיים למרגלות מערת המכפלה יופיעו גדול הזמר החסידי העולמי - מרדכי בן דוד, ישי לפידות ומועצת השירה היהודית, ישי ריבו, יצחק מאיר ועוד.

הופעת מרדכי בן דוד בחברון

מערת המכפלה כולה תהיה פתוחה ליהודים בלבד כולל אולם יצחק שם תתקיים תפילת שחרית בנוסח קרליבך עם חזקי סופר שלאחר מכן יופיע גם בבימה המרכזית.

הורוביץ שיבח את משרד התחבורה וחברת אגד שבשנים האחרונות הוכיחו יכולת ארגון יוצאת דופן ומנעו צפיפות בנסיעה לעיר אבות. גם השנה, סיפר הורוביץ, כל מספר דקות יצא אוטובוס במחיר מסובסד של 19.9 הלוך ושוב, מבנייני האומה בירושלים, "אנשים באים, עולים ונוסעים ולא מתעכבים כלל".

"האירוע מתקיים שנים רבות אך בכל פעם מחדש אנו נרגשים ונפעמים לראות את הכמויות הגדולות של היהודים שמגיעים לחברון ולמערת המכפלה. אחד הדברים המיוחדים הוא לראות את מגוון האנשים המגיעים - חרדים, ציונים, דתיים חילוניים, ליטאים וחסידים - כולם מרגישים שאצל אבא ואמא יש מקום לכולם".