ההרס בעזה לאחר מבצע צוק איתן
ההרס בעזה לאחר מבצע צוק איתןרויטרס

ח'ליל אל-חיה, מראשי חמאס, החבר בלשכה המדינית של התנועה, אמר כי חמאס שמטה את הקרקע מכל האמתלות שהשמיעו גורמים מסוימים במטרה לעכב את שיקום רצועת עזה.

אל-חיה ציין בהקשר זה, כי חמאס הכשירה את הקרקע להצלחת ממשלת האחדות הלאומית עם הרשות הפלסטינית, ועתה העולם מבין כי מדיניות המצור נכשלה ויש צורך להזדרז בפעולות לשיקומה של רצועת עזה.

יש לציין, כי ב-12 באוקטובר תיפתח במצרים ועידה בינלאומית לשיקום עזה, ובמסגרתה אמורה הרשות הפלסטינית לבקש מיליארדי דולרים מהמדינות התורמות.

הוא הביע את ביטחונו, כי תהליך שיקום רצועת עזה יתנהל באופן מואץ, והדבר מוכיח לעם הפלסטיני, כי המאבק אינו מהווה נטל עליו, אלא הוא בבחינת מקור כוח ועוצמה.

בנוגע להיבטים הפוליטיים בזירה הפלסטינית, אמר אל-חיה כי חמאס מתכוונת להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות, למועצה הלאומית הפלסטינית (הפרלמנט של אש"ף),לפרלמנט (של הרש"פ) ולנשיאות.

עד לעריכת הבחירות, הסביר אל-חיה, חמאס מתכוונת להיות חלק מהשלטון הפלסטיני על בסיס העיקרון השולל קבלת החלטות לאומיות ע"י גורם אחד בלבד.

בהתייחסו למאבק המזוין ולישראל, אמר אל-חיה כי חמאס לא תנטוש את הנשק והיא סמוכה ובטוחה, כי תבוסתה של ישראל קרובה מתמיד, בציינו כי "הישות הישראלית ומנהיגיה" החלו להבין שאין להם מקום על אדמת פלסטין.

“אנו אומרים לאלה שהביאו את היהודים מכל קצווי העולם, שאנו היום בטוחים ומאמינים יותר מתמיד ביישומה של הבטחת אללה, ולפיה לא יהיה קיום לכם (ליהודים) על אדמתנו והאופציה העומדת בפניכם היא להותיר את הארץ לתושביה המקוריים", אמר אל-חיה.