שמחת בית השואבה בלוד
שמחת בית השואבה בלודעמיחי לנגפלד

במהלך מסע סוכות, הגיעו אלפי חניכים מתנועת בני עקיבא לשמחת בית השואבה שנערכה בעיר לוד, שם רקדו ושמחו עם תושבי העיר.

מי שחשב על הרעיון הוא רכז מחוז דן ותושב העיר, יואל פרנקנבורג שיצר קשר עם חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התרבות התורנית בעיר ומארגן האירוע עמיחי לנגפלד.

"המשימה העיקרית שלקחנו על עצמנו היא חיזוק וביסוס מעמדה של העיר לוד כעיר ואם יהודית וציונית בישראל. לקראת כל חג ומאורע אנחנו נערכים ומקיימים פעילויות חוויתיות לתושבים, שישפיעו על הרמת רוח העם", מספר לנגפלד. "לקראת חג הסוכות ארגנו מספר אירועים במוקדים שונים בעיר, בין האירועים גם שמחת בית השואבה אליה הגיעו מאות תושבים ואלפי חניכים ממחוז דן בתנועת בני עקיבא, שבאו במהלך מסע הסוכות בו לקחו חלק".

לנגפלד מוסיף לספר, "מי שיזם את השתתפות החניכים בשמחת בית השואבה היה רכז מחוז דן ותושב העיר יואל פרנקנבורג. היו קשיים רבים בדרך, מספר שעות לפני האירוע התקיים ביקור מיוחד בעיר של נשיא המדינה ראובן ריבלין, שחייב את עובדי העירייה ומשטרת לוד לעבוד שעות נוספות, כך שתוך שעתיים מסיום ביקור הנשיא בעיר, 'גן גנדי', המקום בו נערכה שמחת בית השואבה, יהיה ערוך לקליטת 6000 חניכים וכ-120 אוטובוסים שיצרו פקק אדיר וחיובי בעיר".

לנגפלד מסכם, "האירוע היה מוצלח מאוד. בסיומו הגיעו אלי תושבי העיר בהתרגשות וסיפרו שלא זכורה להם כזאת שמחה בעיר. לאור ההצלחה, סיכמנו שבשנה הבאה ניפגש שוב בשמחת בית השואבה עם מחוזות נוספים בתנועת בני עקיבא".