מסוק חילוץ
מסוק חילוץThinkstock

החיפושים היום אחר הנעדרים הישראלים יימשכו. לכוחות החילוץ שכבר נמצאים במדינה יצטרפו אנשי צוות החילוץ.

צוותי החילוץ בנפאל מנסים בשעות אלה להמשיך את פעולות החילוץ בשטח בצל החשש מסופה חדשה שעושה דרכה לאזור.

שגרירות ישראל בנפאל ממשיכה במתכונת חירום ומנסה לאתר את כל הישראלים שעדיין לא יצרו קשר עם משפחותיהם בארץ. עד כה נמנו 27 הרוגים באסון בנפאל ו-70 נעדרים.

נכון לרגע זה, קיים חשש לחייו של ישראלי נוסף שטייל ברכס ההרים. לדברי ישראלים שהיו במקום, הם ראו כי המטייל נמצא במצוקה, אך לא יכלו להגיע אליו ולעזור לו בשל תנאי מזג האוויר הקשים ששררו באזור.

כשבעה מטיילים ישראלים עדיין מאושפזים בבתי החולים בבירת נפאל קטמנדו. הם סובלים מכוויות קור בדרגות שונות וממצוקה נפשית לאחר שנחשפו למראות הקשים בעת סופת השלגים. "למיטב ידיעתנו, נכון לעכשיו הפצועים לא במצב של סכנת חיים. כולם נמצאים בבתי חולים. השגרירות ביקרה אותם כבר והמשפחות יצרו איתם קשר", אמר מנכ"ל משרד החוץ מאיר בן שטרית.

כ-130 ישראלים שנמצאים באזור עוד לא יצרו קשר עם משפחתם. לדברי משרד החוץ, הדבר נובע מקשיי קליטה סלולרית שיש במקום.

שליחי חב"ד במדינה, הרב חזקי לפשיץ ורעייתו חני, מעדכנים כל הזמן את רשימת התרמילאים מישראל ומסייעים ביצירת קשר עם בני משפחותיהם בארץ. לערוץ 7 אמר הרב ליפשיץ כי במהלך כל החג נעשו ניסיונות להגיע לכל הישראלים וכי קיים חשש כי מספר ההרוגים יעלה. "יש עדיין מטיילים שאין איתם קשר יכול להיות בגלל הקשיים באזור. למסוקים אין יכולת לחלץ את כולם בגלל תנאי מזג האוויר ככה שעד שכולם יגיעו לכאן ייקח זמן".

אמש הותרו לפרסום שמות ההרוגים באסון: סרן תמר אריאל, בתם של ענת וחנן ממשואות יצחק, הייתה השלישית מבין שישה ילדים. היא שירתה שנתיים בשירות לאומי, ולאחר מכן החליטה לשרת גם בצה"ל. במהלך שירותה היא ניצלה מהתרסקות מטוס "צוקית" אך נפצעה בגבה. היא המשיכה במסלול כנווטת ולחמה במבצע "צוק איתן".

אגם לוריא ז"ל החל את טיולו בחודש מאי. הוא נולד וגדל בקיבוץ יפעת, בוגר תיכון "העמק המערבי יפעת". הוא השאיר אחריו אם, ורד, מרצה במכללת אורנים, ואחים, שחף ואילאיל. 

ההרוג השלישי הוא נדב שהם מהושעיה. משפחתו מסרה הלילה "נדב, בן 30 נולד וגדל בהושעיה. ילד טוב שיצא לטיול לפני כשבועיים, היה אמור לחזור בשבוע הבא. היה בקשר עם הוריו עד לפני כחמישה ימים. בן לוותיקי היישוב. השלישי מבין ארבעה בנים".

הוא למד בישיבה התיכונית בטבריה ולאחר מכן בישיבת הקיבוץ הדתי. לאחר הצבא למד הנדסת מכונות בטכניון, שם מכהן אביו כפרופסור לרובוטיקה.