נדל"ן בעקבות המלחמה
נדל"ן בעקבות המלחמהפלאש 90

מאז אסון חפציבה בו פשט הקבלן את הרגל והשאיר אזרחים רבים ללא קורת גג, רכישת דירה חדשה מקבלן הפכה גם היא למסוכנת במידת מה. בכדי שתגנו על עצמכם ועל כספכם, בחרנו להעניק לכם את כל הטיפים שיסייעו לכם במהלך הדרך.

הרגע בו אתם מגיעים להחלטה כי אתם מעוניינים להשקיע בדירה חדשה, הוא רגע גורלי עבור רבים ובעיקר עבור מי שרכישת דירה חדשה היא הפעם הראשונה. ככל שתגיעו מוכנים יותר לתהליך, כך הוא יהיה מוצלח יותר ולהיפך.

הבדיקות החשובות

כל הטיפים שיסייעו לכם לוודא את טיב הרכישה של בית חלומותיכם

הקבלן – הדבר הראשון אותו חשוב לבחון הוא אמינותו של הקבלן ורישומו בפנקס הקבלנים. אם הקבלן הוא מוכר ואתם בטוחים כי הוא מחזיק באישורים הנדרשים לבניית הבניין בו אתם עתידים לרכוש את דירתכם, בדקו את הקרקע והאם היא אכן מוכשרת לביצוע הפרויקט (בין אם זו קרקע פרטית, או קרקע המשויכת למנהל מקרקעי ישראל).

בנק מלווה – חשוב מאוד לוודא כי לפרויקט העתידי יש בנק מלווה. כל עוד לפרויקט אין בנק מלווה, אתם לוקחים סיכון גדול על ביתכם ועל כספכם המושקע בו. סעיף זה תקף גם לגביכם, בבחירת הבנק בו תחתמו על משכנתא לרכישת הדירה. עליכם לבצע מחקר מקיף בנושא לפני ביצוע הבחירה, וכמובן תוך כדי, זאת על מנת להבטיח שתוכלו לעמוד בה.

תשלומים – רכישת דירה מקבלן מאפשרת לכם לפרוס את התשלומים בהתאם להתקדמות הבנייה ועל כן נהלו משא ומתן עם הקבל טרם אתם מעבירים לו את סך הסכום כנגד הדירה העתידית. ככל שתשלמו סכום נמוך יותר בתחילת הבנייה ואת היתר עם גמר הבנייה, כך אתם מבטחים עצמכם, אך עליכם לקחת בחשבון כי סכומים עתידים אותם תדרשו לשלם, צוברים ריביות, כך שאתם עתידים לשלם סכום גבוה יותר בסוף התהליך ועל כן שימו לב שאתם מבצעים חלוקה חכמה ומשתלמת לכם ולביטחונכם.

המפרט הטכני – שימו לב כי אתם נעצרים לבחון את המפרט הטכני בחוזה על בוריו. המפרט הטכני מתאר בכתוב את שתקבלו בדירתכם עם גמר הבנייה לרבות דודי חשמל, שקעי חשמל, מטבח וכדומה. כל שינוי אותו תבקשו לבצע ושאינו כתוב בחוזה, יחייב אתכם בתשלום נוסף ועל כן הערכו לכך מבעוד מועד.

הערת אזהרה – לאחר שחתמתם על החוזה והעברתם לקבלן סכום ראשוני, עליכם לוודא כי כנגד הדירה רשומה לזכותם הערת אזהרה, רק כך תוכלו להימנע ממצב בו מתבצעת מכירה כפולה וזכויותיכם נשללים.

תשלום מס הרכישה – לאחר שחתמתם על חוזה אל מול הקבלן ורכשתם לעצמכם דירה כחלק מהפרויקט העתידי, עומדים לרשותכם 50 ימים לשלם עבור מס הרכישה. סכום המס משתנה מאדם לאדם בהתאם לגודל הדירה, למספר הדירות הקיימות ברשותכם וכדומה.

לסיכום – לאור העובדה כי אתם משקיעים סכום נכבד עבור דירתכם, רצויי ואף מחוייב שתבדקו את כל הפרמטרים המגנים על זכויותיכם כבעלי הדירה העתידה להיבנות. כל עוד תקפידו על כלל הפרמטרים, כך ייטב לכם בהווה ובעתיד.