מנחם בן
מנחם בןפלאש 90

תחת הכותרת "הסקופ שהתקשורת החמיצה" בעיתון "הארץ" מבקש העיתונאי מנחם בן להביא לתשומת ליבו של הציבור הישראלי את התכנית המקיפה לנסיגה מיו"ש - אותה מתכננים ליברמן ונתניהו.

"נתניהו וליברמן מתכננים מאחורי גבה של הממשלה ומאחורי גבו של העם למכור את יהודה ושומרון לאותו אבו מאזן עצמו, אם גם במסווה של הסכם עם הליגה הערבית בחסות אותו קרי עצמו וכן בחסות סיסי מלך מצרים ועבדאללה מלך סעודיה, אבי היוזמה הסעודית. סכנה איומה לישראל", כתב בן.

בן צפה במוצאי שבת בראיון שהעניק אביגדור ליברמן לעיתונאית רינה מצליח ושם לדבריו רמז שר החוץ כי  נתניהו הולך לעשות ליהודה ושומרון מה שמנחם בגין עשה לסיני.

"וכשנשאל במפורש על תמיכתו ביוזמה הערבית, ליברמן התחמק מתשובה. הוא לא אמר מה שאמר עד לפני כמה שנים שמדובר ביוזמה אסונית. הוא פשוט סובב את המראיינת לנושא אחר, אבל בעצם אישר את דבריה. ורינה מצליח, תומכת ותיקה בנסיגה ישראלית מכל מקום אפשרי, לא לחצה. בוודאי הבינה שלא כדאי ללחוץ מדי בנקודה זו פן כל העניין יחמיץ ולא יבשיל, אם ייחשף מוקדם מדי.

בן כותב "נכון שחשבתי ברגע מסוים שליברמן פועל מאחורי גבו של ראש הממשלה, בברית המתהדקת שלו עם לפיד, אבל עכשיו אני מבין שנתניהו הוא חלק מן המזימה. ליברמן (המקפיד לטפח את דימויו כאוכל ערבים לארוחת בוקר, כמו בהתקפתו על קבוצת הכדורגל בני סכנין) פועל למעשה בשליחותו של ראש הממשלה בניסיונו להרחיק גורמים ימניים מדי מכל מקום אפשרי: את בנט מן הממשלה, את ארדן מן הקבינט (לגלות באו"ם), את השר יאיר שמיר מחברותו בכנסת וכו'.

הכל נועד למטרה אחת: להכשיר את הקרקע לרגע המכריע שבו תובא לפני הממשלה והקבינט ההצעה לקבל את היוזמה הערבית, שכדאי להזכיר שוב את שני עיקריה המחרידים: שיבה מלאה לגבולות 67', לא פחות, ונכונות להחזרת פליטי 48', על פי החלטת האו"ם 194".

בן מסיים את המאמר וקורא ליו"ר הבית היהודי לחתור לבחירות אם צריך, "מול המלכודת שמכינים נתניהו וליברמן לכולנו, צריך בנט לפוצץ את העניין בהקדם, ואם צריך, אז להגיע לבחירות במהירות האפשרית, לפני שיהיה מאוחר מדי (כי במקרה סיני וגוש קטיף היה מאוחר מדי לסובב את הגלגל). אם בנט יפרוש מוקדם, יש סיכוי שהח"כים בליכוד יחסמו את הידרדרות נתניהו. בעניין זה העם עם בנט ללא ספק, גם אם הוא טועה בעניינים אחרים, אזרחיים, ונתון מדי עדיין לשלטון הרבנים. אבל בעניין המדיני והביטחוני הוא צלול כבדולח. והוא ינצח. עוז לתמורה בטרם פורענות".