תרומת דם
תרומת דםפלאש 90

בשל מחסור חמור בדם, בעקבות הירידה בהתרמות דם בתקופת החגים פונים במד"א לציבור להגיע ולתרום דם.

הירידה במלאי הדם במד"א גורמת לקשיים באספקת הדם לבתי החולים שעלולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת ולדחיית ניתוחים.

המחסור קיים בעיקר במנות דם מסוג O, ובמנות דם עם Rh שלילי מכל הסוגים. כל תורם דם זכאי לקבל ביטוח דם לשנה, לו ולמשפחתו הקרובה.

החל ממחר (ג') בשעות הבוקר ועד ליום חמישי בערב יתוגברו נקודות ההתרמה של מד"א בתחנות מד"א בתל-אביב, ירושלים, חיפה ובמרכז שירותי הדם של מד"א במתחם תל השומר וניתן יהיה לתרום לאורך כל היום בין השעות 10:00 בבוקר והשעה 20:00 בערב, וביום שישי בין השעות 08:00 ל- 12:30.

בנוסף, ניתן גם לקבל פרטים על אתרי ומועדי התרמות דם בתחנות מד"א השונות בטלפון 03-5300400 (מענה אנושי) ובאפליקציית שירותי הדם של מד"א בסמארטפון. המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מאורגנות (מעל 20 איש) מתבקשים לפנות לטלפון 03-5300402/69.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר כי "בתקופה זו אנו עדים לירידה בכמויות מנות הדם שמותרמות על ידי שירותי הדם של מד"א ועל מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק, אני קורא לציבור להגיע לנקודות ההתרמה בהן נערכות התרמות ולתרום דם"